AcasăFormulare contabileProcedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de...

Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social

Avand in vedere aparitia OPANAF 2112 – link – prezentam in continuare cateva precizari privind procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social.

La inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social, persoanele au obligatia (conform art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare):
* sa inregistreze documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
* sa obtina de la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social un certificat pentru spatiul cu destinatie de sediu social.

Cererea se depune de catre titularul dreptului de folosinta. Daca titularul dreptului de folosinta este o persoana juridica, cererea se depune de catre reprezentantul legal al acesteia, sau de catre imputernicit.

DOCUMENTE NECESARE

Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, insotita de urmatoarele documente:

– actele doveditoare ale dreptului de folosinta: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta;
– actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz;
– actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.

Unde se depun documentele de mai sus:

– fie direct la registratura organului fiscal, caz in care se vor prezenta actele doveditoare ale dreptului de folosinta in original si in copie, organul fiscal certificand conformitatea copiei cu originalul pe care il restituie solicitantului;
– fie prin posta cu confirmare de primire, caz in care se vor anexa actele doveditoare a dreptului de folosinta, in copie legalizata.

In urma depunerii cererii, organul fiscal va elibera:

– “ADEVERINTA privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social”
– “CERTIFICAT pentru spatiul cu destinatie de sediu social”

Termen de solutionare: 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la organul fiscal.

via – finante Brasov

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!