Planul de misiune in audit – continut, rol (info util)

0
282

Elaborarea planului de munca (misiune) in care sunt definite natura,calendarul si intinderea procedurilor de audit necesare. Programul de munca este un ansamblu de instructiuni puse in atentia tuturor participantilor la misiunea de audit care permit controlul bunei executii a lucrarilor pe tot parcursul misiunii de audit.
Poate sa detalieze obiectivele auditului,precum si bugetul de timp ptr.fiecare rubrica si ptr.fiecare procedura de audit folosita. Continutul tip al unui Plan de misiune:

I Prezentarea intreprinderii:

-denumirea,
– sediul social,
– capital social si actionari;
– inregistrare;
– scurt istoric;
– piata,
– concurenta.

II Informatii contabile:
– bugete si conturi previzionale;
– particularitatile sist.contabil;
– principiile contab.;
– permanente;
– comparabilitati plurianuale.

III Definirea misiunii:
– natura misiunii(conturi anuale;conturi consolidate;previziuni);
– alti auditori,experti sau cenzori cu misiuni in intrepr.

IV Sist.si domenii semnificative:

– prag de semnificatie;
– functii si conturi semnificative;
– zone de risc identificate;
– controale semnificative pe care ne putem sprijini.

V Orientarea programului de lucru:
– aprecierea contr.intern;
– lucr.deosebite;
– confirmari de obtinut(interne si externe);
– inventare fizice;
– asist.de specialitate necesara(informatica,fiscalitate);
– docum.de obtinut.

VI Echipa si bugetul

VII Planificarea
– repartiz.lucr.;
– datele interv.pe etape;
– lista rapoartelor,scrisorilor de confirmare si alte documente ce urmeaza a fi emise.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.