Ghid suspendare temporara activitate societate comerciala (firma)

65
554

Primul pas care trebuie facut – reprezentatii societatii comerciale sa mearga la Oficiul Registrului Comertului din localitate (sau mai bine spus la cel din judetul respectiv) cu un dosar care va fi ulterior solutionat in maxim o saptamana.

Documente necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor privind suspendarea temporară a activităţii/reluarea activităţii societăţilor comerciale, sunt:
– Cerere de înregistrare (original);
– Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporară a activităţii sau
reluarea activităţii societăţilor comerciale (original);
– Certificatele constatatoare emise în baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere pentru autorizarea activităţii
– Declaraţia-tip pe propria răspundere din care să rezulte că persoana juridică nu desfăşoară la sediul social sau la sediile secundare ori în afara acestora activităţile declarate o perioadă de maxim 3 ani
– Dacă este cazul, împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să indeplinească formalităţile legale (original);
– Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa judiciară de timbru, în original; timbre judiciare; taxe de registru; tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a (practic chitante eliberate de cei de la ONRC)

ALTE ASPECTE IMPORTANTE:
– Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnătură, cu menţionarea în clar a
numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi şi semna cererea.
– În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
– Soluţionarea cererii revine în competenţa judecătorului delegat care poate dispune administrarea şi a altor acte doveditoare decât cele enumerate.
– Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal.
– Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
– Cererea de înregistrare, înscrisurile prevăzute de lege şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale, precum şi timbrele judiciare corespunzătoare, îndosariate şi numerotate, se depun de către solicitant la ORCT direct, prin poştă, cu scrisoare cu valoare declarată şi confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisă în formă electronică va avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă, în acest caz urmând a se depune dovada achitării timbrului judiciar.
– Înscrisurile a căror înregistrare, menţionare sau publicare se solicită la ORCT vor fi tehnoredactate de către solicitant în limba română, vor fi lizibile, fără ştersături sau adăugări, sub sancţiunea respingerii acestora.

IMPORTANT PRIVIND CONTINUTUL HOTARARII AGA:

1. Hotărârea AGA/decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. şi data, semnăturile persoanelor abilitate; de asemenea, în Preambul se va preciza modul de convocare AGA, precum şi Indeplinirea condiţiilor de validitate a hotărârii, conform dispoziţiilor legale sau statutare; în cazul în care actul modificator este un act adiţional în formă autentică, nu se va mai depune şi hotărârea adunării generale în baza căreia acesta a fost încheiat.
2. Hotărârea AGA/decizia asociatului unic va conţine durata Suspendării/momentul reluării activităţii, respectiv începând de la data………… până la data………………/ reluată de la data de ……………… .
3. Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, durata inactivităţii nu poate depăşi 3 ani.
4. Hotărârea AGA poate conţine darea de dată certă a serviciului de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, poate fi încheiată sub semnătură privată;

ALTE INFORMATII:

– Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată etc.;
– Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.

Apoi, impreuna cu decizia emisa de catre ONRC (dupa maxim 1 saptamana) se merge la Administratia Financiara si se solicita regim derogatoriu. Pentru aceasta trebuie ca fisa societatii comerciale sa fie reglata la zi si sa nu aiba datorii.

La Administratia Financiara sunt necesare urmatoarele:
– copie dupa CI/BI,
– certificat ONRC precum ca persoana in cauza este administrtorul firmei
– stampila firmei, deoarece mai sunt cateva hartii ce se completeaza acolo.
La administratie se poate rezolva pe loc daca toate hartiile sunt in regula.


CONSULTATII ULTIMELE INFORMATII CU PRIVIRE LA PROCEDURA DE SUSPENDARE A UNEI FIRME
CLICK AICI

Surse articol – membrii contacafe_club si onrc.ro

Anunțuri publicitare

65 COMENTARII

  1. ok !
    Oricum primul pas de facut este la fisc pt a intra in regim derogatoriu ..altfel totul este perfect inutil. Fiscul are primul si ultimul cuvint ..daca ei zic NU atunci nu-i bine, iar Reg. nu poate decit sa constate si sa ia nota ca nu mai functionezi. Totul e o mare aiureala made in Ro.
    Multumesc inca odata pt ajutor.

  2. Dupa suspendarea activitatii firmei, in cei 3 ani, se mai inregistreaza cheltuieli pe firma? Se mai pastreaza contabilitatea firmei? Mai trebuiesc depuse trimestrial declaratii?
    Multumesc

  3. nu mai poti face cheltuieli pe firma in perioada aia, dar mai trebuie sa mai tragi cate o balanta pentru ca bilanturile trebuie depuse.

  4. am mers mai intai le reg. com., mi-au „suspendat-o”…adica mi-au luat banii, dupa care am mers la finante si mi-au spus ca am datorii…deci nu se poate!…

  5. Buna ziua…Imi puteti spune va rog, ce se va intampla cu contractele angajatilor in caz de suspendare firma?Incetare sau suspendare ? si cu ce articol ? Va multumesc mult anticipat.

  6. @madu – cel mai bine ar fi sa intrebi la ITM, pentru ca nu am intalnit cazul asta. majoritatea firmelor care le stiu si care s-au suspendat erau fara salariati, deci mergi pana la ITM si intreaba fara frica.

  7. Buna ziua,imi puteti spune va rog,daca suspend acum firma infiintata in ian.2009 si se dau termene la registrul com.Buc.in dec.2010,cum pot merge la finantele publice sa cer regim derogatoriu daca nu am certificatul constatator de suspendare?are cineva vreo solutie juridica?ce pot face in timpul acesta inca 1 an,dca eu nu am activitate din august 2009 si nu doresc sa platesc inutil taxe si impozite ?multumesc anticipat,Dana

  8. La datorii se refera la cele pe care le ai la finante sau si cele catre furnizori? Daca am un credit luat pe firma si vreau sa suspend activitatea acesteia se poate? Desi doresc sa-mi platesc in continuare acele rate.

  9. Buna ziua.

    Ce reprezinta „Certificatele constatatoare emise în baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere pentru autorizarea activităţii”? Din pacate trebuie sa fac si eu acest pas. Nu l-am facut la timp si o sa cam cotizez pentru asta.

    O zi buna,
    Cristian Nsitor

  10. O sa merg sa depun declaratia de inactivitate si o sa intreb si asta. M-am mai linistit cu ideea suspendarii activitatii. Nu stiu de ce am impresia ca societatea mea figureaza ca inactiva in scriptele Admin Fin. Am fost la Admin Fin in 2008 pentru ca nu depusesem declaratiile fiscale pe mai multi ani si mi-a spus inspectoarea ca figureaza ca inactiva in scriptele lor. Si la sfarsitul anului m-am trezit cu o citatie ca se va dizolva societatea daca nu depun si la ONRC situatiile financiare tot pe mai multi ani. Si in luna noiembrie anul trecut am primit o somatia de la Admin Fin pentru un debit reprezentand o amenda din 2008 (pentru acele declaratii nedepuse), care oricum era platita chiar la ei. Nimic despre alte debite, respectiv impozite datorate si neachitate. Oricum nu am de gand sa platesc acest impozit minim pentru ca ar insemna sa aduc bani de acasa, si nu sunt de acord cu acest lucru. Am platit amenda pentru nedepunerea declaratiilor intrucat am acceptat faptul ca am fost indolent, dar sa platesc o taxa pentru nimic, nu voi fi de acord. Este absurda si fara un fundament corect si legal. Poate ar fi bine de stiut ce ii astepta pe cei cu activitatea suspendata in privinta platii impozitului minim platit anticipat. Sunt voci care spun ca ar trebui platit si de cei in aceasta situatie.

    Vom vedea ce va fi in luna aprilie, poate vine o minte luminata si face ceva ordine prin Min de Finante.

  11. Am infiintat o societate cand eram studenta pentru ca aveam acea reducere. Peste o luna am suspendat-o. In Ianuarie au trecut cei 3 ani de suspendare, si nu stiu cum sa mai procedez. As vrea sa o mai suspend 3 ani, macar sa nu raman dezamagita. Totusi am platit cheltuieli de infiintare si m-am chinuit sa depun bilanturi atata timp. Vreo solutie? Stie cineva care e legea? Daca nu, presupun ca va trebui sa o dizolv.

  12. @andreea – eu am auzit o functionara de la ONRC ca se poate prelungi inca 3 ani dupa o suspendare de 3. mergi si pune o intrebare acolo, sau suna la ei. nr. de tel. le gasesti pe onrc.ro

  13. vreau sa incep procesul de suspendare, insa asociata mea, care e si administrator, e plecata din tara. La registrul comertului mi-au confirmat ca pot depune eu dosarul (voi avea hotararea AGA semnata si de ea) insa la Administratia Financiara pot rezolva eu sau e absolut necesar sa fie administratorul? Incerc sa nu ajung in situatia sa schimb administratorul pentru ca oricum vom suspenda firma.

    si inca ceva. Acel „certificat ONRC precum ca persoana in cauza este administrtorul firmei” trebuie sa-l cer la registrul comertului? in actele firmei nu am decat un act de la judecatorie in care apare numele administratorului…

  14. @andreea – poti depune actele la AFP chiar fara admin, dar numai dupa ce ies de la ONRC ti le primesc. certificatul il iei de la ONRC, ti-l da pe loc.

  15. Salut, uite am si eu o intrebare mai idioata asa. Am cautat pe net dar nu sunt foarte clare raspunsurile. Pot delega pe cineva folsind o procura notariala sa faca toata treaba asta ? Bine avand in vedere ca nu sunt alti asociati in firma si adminsitratorul sunt eu. Astept un raspuns daca stii. Mersi.

  16. Mersi mult pentru informatie, foarte cretin sistemul nostru din multe puncte de verede. Asta este un offtopic. De ce atatea ore de asteptat, de ce atat de complicat ? Ia cererea, da cererea, ia timbrul, pune timbrul si tot asa … sunt de acord ca orice infiinteaza o societate trebuie sa aibe un minim de cunostinte generale despre asa ceva, dar ma simt ca am invatat materia pe un semestru a unui economist :)).
    SI cu preilejul asta, vreau sa multumesc romaniei pentru taxele pe … orice.

  17. Mersi mult pentru informatie, foarte cretin sistemul nostru din multe puncte de vedere. Asta este un offtopic. De ce atatea ore de asteptat, de ce atat de complicat ? Ia cererea, da cererea, ia timbrul, pune timbrul si tot asa … sunt de acord ca orice infiinteaza o societate trebuie sa aibe un minim de cunostinte generale despre asa ceva, dar ma simt ca am invatat materia pe un semestru a unui economist :)).
    SI cu preilejul asta, vreau sa multumesc romaniei pentru taxele pe … orice.

  18. Buna ziua

    Daca depun doar documentatia la ONRC pentru suspendare si la fisc merg in continuare cu declaratiile pe 0 . Poate merge si asa .MULTUMESC

  19. eu o sa obtin documentatia de suspendare de la ONRC si la administratie o sa depun declaratiile pe 0, pentru ca am datorii si nu pot obtine certificatul fiscal.
    Suspendarea aceasta este valabila pentru impozitul minim ?
    MULTUMESC !

  20. Am inteles ca trebuie sa prind pe coperta interioara a dosarului un act. O copie dupa declaratia cu caracterele sau dupa hotarirea adunarii generale?

  21. Buna ziua.

    Se poate suspenda activitatea unei societati comerciale, daca exista datorii catre fisc?

    Multumesc

  22. Trifu Gabriel, multumesc de oferta, nu ma intereseaza.

    Cateva modificari trebuiesc aduse articolului original. NU se mai plateste taxa judiciara de timbru si nu mai e nevoie nici de timbru judiciar. Asadar, costul se reduce cu vreo 40 de lei. Eu am platit 228 de lei la ORC Bucuresti pentru suspendarea activitatii. Asta pentru o societatea cu actionar unic. De asemenea mi-a fost ceruta Hotararea actionarului unic pentru suspendarea activitatii in doua exemplare. De ce? Nu stiu. Cum nu aveam decat una la mine, am mai facut o copie ce a fost pusa pe coperta dosarului impreuna cu contorul de caractere. Pentru firme fara activitate in loc de certificat constatator se depune Anexa de la CUI (cea cu stampilele de la pompieri, MI etc)

    A mers foarte repede, cand am plecat eu era chiar mai putina lume decat atunci cand am ajuns. Asta la prima ora in jur de 8.30. De asemenea sa aveti BI/CI la voi. Cu toate ca m-am tinut sa imi bag documentul in portofel, m-am luat cu altele aseara si nu am mai facut-o. Noroc cu doamna de la ghiseu care a fost draguta si a confruntat copia CI de la dosar cu permisul. In mod normal, fara act de identitate asupra ta poti fi trimis la plimbare :).

    Mult succes tuturor.

  23. am lasat o perioada firma in baza unui prieten care nu apare in acte, deci nu poate fi tras la raspundere si avem scriptic, un stoc foarte mare de marfa, care nu ne permitem sa il batem pe casa decat treptat, dar acum trebuie sa suspendam activitatea firmei ptr cateva luni. ne trage cineva la raspundere ptr acest stoc? exista pe parcursul suspendarii vreo modalitate de a mai scapa de acest stoc (expirate)?multumim

  24. @MARIA – poti sa ai stoc, nu e restrictie in privinta asta. importand e sa nu aveti datorii la buget. stocul il poti lasa cativa ani, dupa care faci p-v de depreciere.

  25. in legatura cu suspendarea activitatii unei firme
    Puteti va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac daca am inceput sa lucrez cu o firma care are activitatea suspendata pe inca un an? Trebuie sa anunt ? unde ?
    sunt penalizari daca nu am anuntat la timp?
    sau doar trebuie sa fac bilantul contabil?

  26. Daca societatea figureaza ca inactiva in scriptele ANAF( pt probleme privind nedepunerea bilanturilor etc) poate face la reg com suspendarea, sau mai intai trebuie reactivata? Mie mi se pare nefiresc ca fiind deja inactiva sa o mai inactivezi si tu prin hotarare, ce parere aveti?

  27. As dori sa stiu daca nu imi reiau activitatea dupa suspendare ce se intampla? Mentionez ca am cumparat un aer conditionat pe firma inainte de suspendare. Doar atat. Multumesc

  28. Va multumesc mult pentru raspuns.As dori sa stiu daca mai trebuie sa platim impozitul forfetar. Avand in vedere ca am cumparat un aer conditionat pe firma fiscul nu va cere sa incepem amortizarea lui chiar daca nu avem activitate? Multumesc

  29. As dori daca ma puteti ajuta cu informatii legate de faptul ca atunci cand suspenzi activitatea unei firme si aceasta are un credit bancar din cate am mai citit, firma care face creditul plateste in continuare la banca ratele dar in contabilitate nu se inregistreaza nimic.

    Daca ma puteti ajuta cu niste informatii in acest sens.
    Si mai am o intrebare legata de depunerea declaratiilor, care din cate stiu daca obtii derogare de la administratie se depun doar situatiile financiare anuale.
    Este corect?
    Daca aveti trimiteri la legi.

    Multumesc

  30. @elena – trebuie sa intrebi la ONRC, insa suntem de parere ca trebuie sa inreg. in contab. ratele la credit. regimul derogatoriu se refera numai la declar. lunare, deci pe cele anuale si bilantul le depui.

  31. Unei firme a carei suspendare inceteaza pe 01.05.2012 si a avut suspendare pe 3 ani , i se mai poate prelungi suspendarea ? daca nu, ea se reactiveaza automat? trebuie depuse ceva acte la administratie sau registrul comertului in acest sens?

    Am inteles ca i s-a ridicat din oficiu calitatea de platitor de TVA , de catre administratia financiara, in perioada de suspendare , daca se reactiveaza automat ramane neplatitor de TVA ? si daca acest lucru ne convine mai trebuiesc depuse ceva hartii , declaratii ?

    In cazul in care ne hotaram sa fie lichidata, procedura ar trebui demarata in intervalul ramas pana la incetarea suspendarii ( tocmai pentru a evita toate demersurile privind reactivarea ei ) si trebuie sa ne adresam registrului comertului, el numeste lichidatorul?

    Cu multumiri

  32. Buna ziua,
    Va rog sa-mi spune-ti ce statut are o firma care a iesit din perioada de suspendare temporara( in aprilie 2012) fara a se mai face alte inscrisuri.
    Cit poate sa stea in aceasta situatie fara activitate si sa nu o desfinteze Registrul Comertului din oficiu?
    Daca se dau amenzi in acest caz?
    Va multumesc anticipat.

  33. buna seara, as dori sa intreb ceva:

    daca am suspendat o firma si suspendarea a depasit 3 ani ma pot considera activ sau in ce pozitie sunt.? va multumesc

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.