Firmele trebuie sa puna la punct registrele electronice de evidenta

0
140

Incepand cu acest an, angajatorii trebuie sa inregistreze de doua ori salariatii: pe carnetele de munca traditionale, dar si in registrele de evidenta electronice. Fiecare angajat va avea un dosar electronic personal, in care va aparea fiecare modificare din contractul de munca.

Angajatorii au obligatia de a infiinta un registru de evidenta a salariatilor, in format electronic, si de a-l transmite la Inspectoratul Teritorial de Munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul. In cazul in care prevederile nu sunt respectate, patronii risca o amenda de la 2.000 la 5.000 de lei noi.

Aceste norme sunt stabilite de Hotararea de Guvern 161/2006 (vezi documentul atasat), care deschide o noua epoca a bazelor de date in Romania. „In timp, cartile de munca au sa dispara, iar datele continute de ele vor fi scanate si trimise la casele de pensii”, a declarat pentru HotNews.ro Mariana Cumejiv, din cadrul Directiei legislatia muncii.

Antreprenorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte unitati de acest gen, fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.

Unitatile fara personalitate juridica ce au competenta infiintarii registrului au obligatia de a transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea.
Procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului Muncii.

Registrul in format electronic trebuie transmis pana la 30 ianuarie

Angajatorii au sunt obligati sa transmita registrul in format electronic la inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, pana la data de 30 ianuarie 2007 pentru angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 au in vigoare cel putin un contract individual de munca, indiferent daca acesta este suspendat sau nu.

In cazul proaspetilor angajati, formularul trebuie trimis in primele 20 de zile de la data incheierii primului contract individual de munca pentru angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 nu au salariati.

De asemenea, formularele trebuie trimise in maximum 5 zile de la data la care au intervenit modificari referitoare la elementele de identificare a salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, data si temeiul incetarii contractului individual de munca.

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.