AcasăCodul munciiOFICIAL (2023) - autorizarea din punct de vedere al sănătății si securității...

OFICIAL (2023) – autorizarea din punct de vedere al sănătății si securității in munca de către Inspectoratul Teritorial de Munca

Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, în speță prevederilor art. 13, lit. c) – stipulează expres faptul că în vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în munca şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, printre alte obligaţii, înainte de începerea oricărei activităţi, angajatorul trebuie să obţină autorizaţia de funcţionare din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă.

Important de știut că lipsa autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă este considerată contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 5.000 şi 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă.

Conform dispozițiilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, normă metodologică aprobată prin HG 1425/2006, nu se autorizează:

PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.

– persoanele juridice pentru care autorizarea funcţionării, inclusiv din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, se efectuează în temeiul Legii nr. 265 / 2022 privind registrul comerțului și pentru modificarea și completarea altor acte normative cu incidență asupra înregistrării în registrul comerțului;
– persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pentru care procedura de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării este reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44 / 2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare;

Prin urmare, potrivit normelor metodologice enunțate mai sus, Inspectoratele Teritoriale de Muncă autorizează următoarele tipuri de persoane juridice:

– instituţiile statului;
– primăriile;
– unităţile de învăţământ;
– societăţile agricole;
– cabinetele de avocaţi;
– notariatele;
– ONG-uri.

Astfel, în vederea autorizării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul are obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea o cerere, completată în două exemplare semnate în original de către angajator, care va fi însoțită de:

a) copii de pe actele de înfiinţare;
b) declaraţia pe propria răspundere din care rezultă că pentru activităţile declarate sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

Precizăm că atât cererea cât şi declaraţia sunt puse la dispoziţia angajatorului pe pagina oficială de web la secțiunea ,,Formulare utile” sau pot fi găsite în anexa 1 şi 2 de la Norma metodologică de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, normă metodologică aprobată prin HG 1425/2006.

Termenul legal de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucrătoare, calculat de la data înregistrării cererii.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

Subliniem faptul că în cazul constatării de nereguli grave, inspectorul de muncă poate dispune sistarea activităţii şi, respectiv, poate propune înscrierea măsurii de sistare a activităţii în certificatul constatator.

În cazul în care se recurge la măsura sistării activităţii, angajatorul poate relua activitatea numai după ce demonstrează că a remediat deficienţele care au condus la sistarea activităţii şi a obţinut autorizarea.

Sursa (cu multumiri pentru posibilitatea preluarii informatiilor) – Biroul de Presă al ITM Arad

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – ANAF – Declaratia 112 in 2023: anumite firme NU vor mai depune formularul până pe 25 februarie 2023. Noul termen limită! – click aici
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

💡 – Contract de Comodat (actualizat 2023) – de folosit pentru diverse situații, inclusiv la sediu social firma (pentru ONRC) – click aici
⏰ – ITM (oficial) – salariul de bază pentru angajații cu o vechime mai mare de 2 ani. Află de aici termenul de aplicare ! – click aici
💡 – Există sau nu termen limită de depunere în anul 2023 (pentru raportare an fiscal 2022) – pentru Declarația 392 A și 392 B (info) – click aici
⏰ – ANAF – perioada fiscală la TVA în anul 2023 pentru persoanele impozabile care efectuează achiziții intracomunitare de bunuri – CLICK AICI
💡 – ANAF (oficial) – nu este necesar a se depune D 700 pentru a evidenția rămânerea la micro, după 01.01.2023 – CLICK AICI
⏰ – Închiderea exercițiului financiar la 31.12.2022 – ce înregistrări contabile trebuie făcute pentru închiderea contabilă (info 2023) – CLICK AICI
💡 – UTIL (editabil) – set Declarații deduceri personale si Coasigurați – modele actualizate la anul 2023 – click aici
⏰ – Tabel tarife servicii contabile aplicabile in anul 2023 – orientativ (editabil, gratuit) – click aici
💡 – NOU (material oficial ANAF) – principalele modificări aduse Codului Fiscal începând cu 01.01.2023 – click aici
⏰ – Lucruri bine de știut …. la început de 2023 – material oficial ITM – click aici
💡 – ALERTĂ (util) – model AA la CIM – pentru conformare la noul model-cadru impus de OMMSS nr. 2171/2022 – click aici
⏰ – ATENȚIE – data de 31.01.2023, termen limită transmitere în Revisal modificări salariu minim începând cu 2023 (3.000/4.000 lei). Recapitulare resurse … – click aici
💡 – Contribuții angajat și angajator 2023 – care sunt cotele de contribuții salariale (taxe) aplicabile în anul curent (info util) – CLICK AICI
💡 – NOU SI UTIL – Cum setăm vectorul fiscal pentru 2023 referitor la impozitare (MICRO/PROFIT) si TVA – exemple completare D 700 – CLICK AICI
⏰ – OMF nr. 4268/2022 – întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale (bilanț 31.12.2022) – click aici
💡 – Codul Fiscal valabil în 2023 – inclusiv Normele Metodologice de Aplicare ale acestuia (Codul de Procedura Fiscală actualizat 2023) – CLICK AICI
⏰ – Bilanț contabil anual la 31.12.2022 – ANAF a publicat PDF-ul inteligent necesar pentru generarea formularelor în 2023 (NEWS) – CLICK AICI

✅ – Saga CLOUD si Revisal CLOUD (Cloud Conta) – recomandări de la noi pentru contabilitate si resurse umane la distanță – click aici
💡 – Inventarierea anuală a patrimoniului (la data de 31.12.2022) – recapitulare resurse gratuite, publicate de noi recent (necesare la dosar) – click aici
⏰ – Declarația 010 – modelul valabil în 2023, gratuit și editabil (în format Excel si in format PDF oficial) – click aici
💡 – OMF nr. 4636/2022 – listă active scutire impozit pe profit (info oficial si text integral) – click aici
✅ – Legea nr. 34/2023 – modificare și completare Codul Fiscal (facilități angajați pentru abonamente sala fitness) – CLICK AICI

💡 – OMF nr. 4291/2022 – pentru reglementarea unor aspecte contabile (noutăți in planul de conturi general – cont 6053, 6058, 467, 694) – CLICK AICI
⏰ – Decizie internă facturi, chitanțe, avize, etc. (pentru alocare serie și număr în 2023) – document necesar de întocmit la început de an (model actualizat) – CLICK AICI
💡 – Cursul de schimb valutar leu/euro la 31.12.2022 – indicator utilizat la calculul cifrei de afaceri sau alți indicatori (INFO 2023) – click aici
💡 – REMINDER – nu uitați de evaluarea anuală obligatorie a salariaților la final de 2022 (info, plus model fisă evaluare anuală) – click aici
💡 – Decizie internă privind programarea (planificarea) concediilor de odihnă pe anul 2023 – gratuit, editabil și actualizat (model) – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici

💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.000 lei – 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – ANUL NOU VEȘTI BUNE ARE – Ce modificări salariale aduce 2023? – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici
💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI

💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 1447/2022 (3.000 lei) – nivel contravenții (sancțiuni)CLICK AICI
💡 – Ce se întâmplă cu contractele de muncă aflate în derulare în privința introducerii noilor clauze obligatorii? Este nevoie de acte adiționale? – CLICK AICI

💡 – Model editabil Contract Individual de Muncă (in Word) – conform noului model-cadru impus de OMMSS nr. 2171/2022 click aici
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.01.2023 – model UTIL pentru angajatori (gratuit, editabil) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – OUG 168/2022 – de la 1 ianuarie 2023, salariul minim în sectorul construcții se majorează de la 3.000 de lei la 4.000 de lei. Nu se impozitează și nu va fi inclusă în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/lună click aici
💡 – HG nr. 1447/2022 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în anul 2023, majorat la 3.000 de lei click aici

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, în speță prevederilor art. 13, lit. c) - stipulează expres faptul că în vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în munca şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, printre alte obligaţii, înainte...OFICIAL (2023) - autorizarea din punct de vedere al sănătății si securității in munca de către Inspectoratul Teritorial de Munca
error: Conținutul este protejat !!