IMPORTANT (2022) – solicitare ștampilă instituții publice, aplicare ștampilă instituții publice, interzicere solicitare copii documente

0
1588

Avand in vedere ca inca avem colegi care ne intreaba despre ce am spus in titlul articolului, deoarece se lovesc de aceste aspecte cu ocazia interactiunii lor cu institutiile publice, precizam urmatoarele:

💡 – Firmele (REPREZENTANTII ACESTORA) nu mai au obligația de a aplica ștampila pe declarații, cereri, contracte sau orice alte documente sau înscrisuri depuse la instituțiile sau autoritățile publice – DETALII AICI – conform Ordonanţei de Urgenţă nr. 49 din 30 iunie 2017TEXT INTEGRAL AICI – publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 507 din 30 iunie 2017, OUG ce modifica Ordonanţa Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 20 iulie 2015, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 316/2015.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

ATENTIE fapta de a solicita persoanelor fizice, persoanelor juridice de drept privat, precum şi entităţilor fără personalitate juridică aplicarea ştampilei pe declaraţii, cereri, contracte sau orice alte documente sau înscrisuri, săvârşită de către persoana din cadrul unei instituţii sau autorităţi publice, constituie abatere disciplinară şi atrage răspunderea disciplinară a acesteia, conform prevederilor legale.

💡 – Începând cu 01.01.2022 – institutiile publice au interzisa solicitarea de copii ale documentelor – DETALII ANAF AICI – conform Legii nr. 267 din 09 noiembrie 2021 , publicata in Monitorul Oficial nr. 1076 din 10 noiembrie 2021text integral – pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Astfel, a fost reglementat faptul că se interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.

Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale solicită entităţilor care au emis documentele prevăzute mai sus, în format electronic, copii sau extrase ale acestora, în baza consimţământului expres al beneficiarului serviciului public.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

💡 – Potrivit Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 3774 din 24 decembrie 2019 – privind reglementarea unor măsuri referitoare la semnarea şi aplicarea ştampilei pe documentele depuse de instituţiile publice la Trezoreria Statului. (publicat in Monitorul Oficial nr. 1044 din 19 decembrie 2019) – DETALII OFICIALE AICI persoanele autorizate din cadrul instituţiilor publice care au obligaţia semnării olografe a documentelor tipărite pe suport hârtie reprezentând cereri pentru deschiderea de credite bugetare, dispoziţii bugetare privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare, cec pentru ridicare numerar multiplu, cereri privind înrolarea/modificarea accesului/revocarea accesului la funcţionalităţile sistemului naţional de raportare (Forexebug), note contabile corecţie CAB, fişa entităţii publice care se depun la Ministerul Finanţelor Publice sau la unităţile Trezoreriei Statului, după caz, nu au obligaţia de a aplica amprenta ştampilei pe documentele respective.

Instituţiile publice pot opta numai pentru semnarea documentelor, situaţie în care vor proceda la depunerea la unităţile Trezoreriei Statului a fişelor cu specimenele de semnături care conţin numai semnăturile persoanelor autorizate să efectueze operaţiunile respective, iar în rubricile destinate aplicării amprentei ştampilei se va completa „Nu se aplică”. Fişele cu specimenele de semnături care sunt depuse la data intrării în vigoare a ordinului la unităţile Trezoreriei Statului rămân valabile până la primirea unor noi fişe cu specimene de semnături.

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici

💡 – Împuternicire (model 2022) – pentru înrolare/înregistrare in SPV a firmei/companiei/entității, cu semnătura electronică a contabilului – click aici
💡 – ITM (oficial 2022) – adeverința de vechime în muncă vs. extras de Revisal – click aici
💡 – Înregistrarea în SPV pe baza certificatului digital calificat – material video oficial ANAF – click aici
💡 – Instrucțiuni video pentru înregistrarea în SPV a persoanelor fizice – pe bază de nume de utilizator și parolă (OFICIAL) – CLICK AICI
💡 – Împuternicire (procură specială) – MODEL – anexa pentru F 150 (declarații electronice) sau pentru SPV – click aici
💡 – Plafoane/praguri fiscale 2022 – pentru fiecare impozit/taxa/contribuție (inclusiv termene ANAF și declarații de depus) – click aici
💡 – Ce trebuie să se afișeze la orice magazin/punct de lucru (actualizat 2022) – afișe obligatorii comercianți/prestatori servicii/etc. – click aici
💡 – Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2022 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO – click aici
💡 – Contribuții angajat și angajator 2022 – care sunt cotele de contribuții salariale (taxe) aplicabile în anul curent (info util) – CLICK AICI
💡 – Codul Fiscal valabil în 2022 – inclusiv Normele Metodologice de Aplicare ale acestuia (Codul de Procedura Fiscala actualizat 2022) – click aici
💡 – Decizie internă facturi, chitanțe, avize, etc. (pentru alocare serie și număr în 2022) – document necesar de întocmit la început de an (actualizat) – click aici
💡 – Cursul de schimb valutar leu/euro la 31.12.2021 – indicator utilizat la calculul cifrei de afaceri sau alți indicatori (INFO 2022) – click aici
💡 – Decizie internă privind programarea (planificarea) concediilor de odihnă pe anul 2022 – gratuit, editabil și actualizat (model 2021) – CLICK AICI

REVEDEȚI PREZENTAREA
MFP/ANAF
Articolul precedentANAF – modificarea și completarea art. 13 din OUG nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc (prin Legea nr. 30/2022)
Articolul următorITM (oficial) – INFORMARE privind încetarea valabilității contractului colectiv de muncă
Avand in vedere ca inca avem colegi care ne intreaba despre ce am spus in titlul articolului, deoarece se lovesc de aceste aspecte cu ocazia interactiunii lor cu institutiile publice, precizam urmatoarele: 💡 - Firmele (REPREZENTANTII ACESTORA) nu mai au obligația de a aplica ștampila...important-2022-solicitare-stampila-institutii-publice-aplicare-stampila-institutii-publice-interzicere-solicitare-copii-documente

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.