OPANAF nr. 1783/2021 – fișierul standard de control fiscal (SAF-T) se transmite de către contribuabili prin intermediul Declarației informative D406

0
2336

Stimati colegi, va informam pe aceasta cale ca, in Monitorul Oficial nr. 1073 din 9 noiembrie 2021, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr. 1783 din 4 noiembrie 2021 – privind natura informaţiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fişierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura şi condiţiile de transmitere, precum şi termenele de transmitere şi data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fişierul standard de control fiscal.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, VA SUPUNEM ATENTIEI UN INFO OFICIAL, dar si textul integral (VIA AJFP DAMBOVITA – INSTITUTIE CAREIA II MULTUMIM PENTUR POSIBILITATEA PRELUARII INFORMATIILOR). SPERAM SA VA FIE DE FOLOS (atentie si la resursele din articol).

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

Având în vedere faptul că prin O.G. nr. 11/2021 a fost completat Codul de procedură fiscală, fiind introdus articolul 59^1 care prevede obligația contribuabililor de a depune la organul fiscal central o declaraţie cuprinzând informaţii din evidenţa contabilă şi fiscală, denumită în continuare fişierul standard de control fiscal, a fost întocmit prezentul ordin care reglementează procedura de raportare.

Fişierul standard de control fiscal (SAF-T) se transmite de către contribuabili prin intermediul Declaraţiei informative D406, al cărei model este prevăzut în ordin.

Declaraţia informativă D406 se depune doar online, în format electronic.

Contribuabilii beneficiază de o perioadă de graţie de:

– 6 (şase) luni pentru prima raportare, respectiv cinci (cinci) luni pentru a doua raportare, 4 (patru) luni pentru a treia raportare, 3 (trei) luni pentru a patra raportare, 2 (două) luni pentru a cincea raportare, pentru contribuabilii care au obligaţia de transmitere lunară a fişierului SAF-T;
– 3 (trei) luni pentru prima raportare, pentru contribuabilii care au obligaţia de transmitere trimestrială a fişierului SAF-T.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Astfel, contribuabilii nu sunt sancţionaţi contravenţional dacă depun Declaraţia informativă D406 validă în termenul maxim prevăzut mai sus.
Perioada de depunere a declarației D406 este aceeași cu perioada TVA.

Obligaţia de transmitere a Declaraţiei informative D406 devine efectivă pentru fiecare categorie de contribuabili, astfel:

– pentru contribuabilii încadraţi în categoria marilor contribuabili la data de 1 ianuarie 2022, care au făcut parte din această categorie şi în anul 2021, obligaţia de depunere a Declaraţiei informative D406 începe de la data de 1 ianuarie 2022, care reprezintă data de referinţă pentru mari contribuabili;
– pentru contribuabilii încadraţi în categoria marilor contribuabili la data de 1 ianuarie 2022, care nu au făcut parte din această categorie în anul 2021, obligaţia de depunere a Declaraţiei informative D406 începe de la data de 1 iulie 2022, care reprezintă data de referinţă pentru noii mari contribuabili;
– pentru contribuabilii încadraţi în categoria contribuabili mijlocii la data de 31 decembrie 2021, obligaţia de depunere a Declaraţiei informative D406 începe de la data de 1 ianuarie 2023, care reprezintă data de referinţă pentru contribuabilii mijlocii;

PENTRU A DESCARCA OPANAF NR. 1783/2021 – CLICK AICI

– pentru contribuabilii încadraţi în categoria de contribuabili mici la data de 31 decembrie 2021, obligaţia de depunere a Declaraţiei informative D406 începe de la data de 1 ianuarie 2025, care reprezintă data de referinţă pentru contribuabilii mici;

– pentru contribuabilii nou-înregistraţi/încadraţi după data de referinţă pentru fiecare categorie în parte, obligaţia de depunere a Declaraţiei informative D406 începe de la data efectivă a înregistrării, prima depunere a Declaraţiei informative D406 urmând să se facă în ultima zi a lunii care urmează perioadei pentru care se face raportarea, ulterior datei de referinţă pentru categoria în care au fost înregistraţi/încadraţi.

Următoarele categorii de contribuabili nu au obligaţia de depunere a fişierului standard de control fiscal (SAF-T):

– persoanele fizice autorizate (PFA);
– întreprinderile individuale (II);
– întreprinderile familiale (IF);
– persoanele fizice care desfăşoară activităţi cu scop lucrativ (PFL);
– asociaţiile familiale (ASF);
– societăţile profesionale de avocaţi cu răspundere limitată (SPAR) şi cabinetele individuale de avocat;
– societăţile profesionale notariale şi birourile individuale notariale;
– cabinetele medicale individuale (CMI);
– societăţile profesionale practicieni în insolvenţă (SPI);
– întreprinderile profesionale unipersonale cu răspundere limitată (URL);
– instituţiile publice (PUB), indiferent de sursa lor de finanţare sau de categoria de contribuabili la care sunt încadrate;
– autorităţile administrative, indiferent de sursa lor de finanţare.

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

💡 – Legea nr. 269/2021 – modificarea Legii dialogului social nr. 62/2011 și a Codului Muncii – click aici
📌 – Compensarea creanțelor fiscale – material informativ oficial ANAF (octombrie 2021) – click aici
💡 – Istoric (evoluție) salariu minim, pe perioada 2000 – 2022 (document cu titlu de info gratuit, cu bază legislativă inclusă) – click aici
💡 – ITM (oficial) – recomandări privind prevenirea răspândirii infecției cu Covid-19 in centrele comerciale si la locurile de muncă – click aici
✅ – ONRC – reguli privind accesul la Registrul Comerțului, conform HG nr. 1130/2021 și HG nr. 1161/2021 – click aici
✅ – ATENTIE – începând din 25.10.2021, accesul în incinta structurilor ANAF este permis NUMAI celor vaccinați si celor cu test PCR – click aici
💡 – Aplicația CHECK DCC pentru verificarea certificatelor digitale ale UE privind COVID-19 – web si Android – click aici
📌 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 1071/2021 – nivel contravenții (sancțiuni) – click aici
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 2022 (2.550 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – click aici
📌 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la salariul minim din 2022 – 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01 ianuarie 2022) – click aici
✋ – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu ianuarie 2022) – click aici
📌 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.01.2022 – model UTIL pentru angajatori (gratuit, editabil) – click aici
👉 – Codul Muncii sau Legea 53/2003 – versiunea actualizată la luna OCTOMBRIE 2021 (editabil și gratuit) – click aici

REVEDEȚI PREZENTAREA
Materiale ANAF/MFP
Articolul precedentOMF nr. 1366/2021 – specificații tehnice factură electronică (info si text integral)
Articolul următorContestarea titlului de creanță și a altor acte administrative fiscale – precizări oficiale ANAF
opanaf-nr-1783-2021-fisierul-standard-de-control-fiscal-saf-t-se-transmite-de-catre-contribuabili-prin-intermediul-declaratiei-informative-d406Stimati colegi, va informam pe aceasta cale ca, in Monitorul Oficial nr. 1073 din 9 noiembrie 2021, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr. 1783 din 4 noiembrie 2021 - privind natura informaţiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fişierul standard de...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.