NEWS (adoptare) – folosire semnătură electronică in relațiile de muncă, modificări evidența orelor de muncă prestate zilnic si agenți plasare forță muncă

0
1367

Executivul face încă un pas pentru digitalizarea raporturilor de muncă și introduce, prin ordonanță de urgență (adoptata azi), posibilitatea folosirii semnăturii electronice avansate sau calificate la încheierea contractului individual de muncă, a actelor adiționale la acesta, dar și pentru întocmirea tuturor înscrisurilor/dcumentelor din domeniul relațiilor de muncă.

Semnătura electronică va fi însoțită de marca temporală calificată și sigiliul electronic calificat al angajatorului.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

✋ Potrivit Min. Muncii – decizia Executivului sprijină flexibilizarea şi adaptarea relațiilor de muncă la schimbările aduse pe piața muncii odată cu apariția pandemiei de COVID – 19, când munca la domiciliu a luat amploare.

🎯 Actul normativ aprobat astăzi de Guvern reformulează definiția telemuncii și elimină sintagma „cel puțin o zi pe lună” în contextul în care, în momentul de față, această formă de organizare a muncii se desfășoară în mod regulat.

🔍 Acesta prevede, de asemenea, că angajatorul nu poate obliga salariatul să folosească semnătura electronică. Totuși, părțile trebuie să utilizeze același tip de semnătură la semnarea documentelor, inclusiv cea olografă, prevăzută acum de Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

În același timp, salariatul care își desfășoară activitatea în telemuncă are obligația de a respecta și asigura confidențialitatea informațiilor utilizate în timpul desfășurării activității. Activitatea acestuia poate fi verificată de angajator prin utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor, în condițiile stabilite prin contractul individual de muncă, regulamentul intern și/sau contractul colectiv de muncă aplicabil, în condițiile legii.

📌 Angajatorul poate utiliza semnătura electronică avansată sau calificată și în raporturile pe care le are cu instituțiile publice, la întocmirea înscrisurilor sau documentelor din domeniul relațiilor de muncă/securității și sănătății în muncă.

Toate documentele încheiate prin utilizarea semnăturii electronice vor fi arhivate de angajator și vor fi puse la dispoziția organelor de control competente, la solicitarea acestora.

🎯 NOU – Legea nr. 101/2021 – declarația privind beneficiarul real se depune la ONRC în termen de 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare anuale 🎯 – click aici

Microîntreprinderile cu până la 9 angajați vor putea ține evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu aceștia prin acord scris, iar specificarea atribuţiilor postului se va putea face atât verbal, cât și în formă scrisă, la solicitarea angajatului.

🔍 Ordonanța de urgență adoptată de Guvern azi, care modifică și completează Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, mai prevede eliminarea obligației microîntreprinderilor de a întocmi un Regulament intern. Potrivit datelor deținute de Inspecția Muncii, în România există în prezent 445.491 de angajatori care au până la 9 salariați.

Guvernul a aprobat, miercuri, noi măsuri pentru a crește gradul de protecție a cetățenilor români care lucrează în străinătate.

✋ OMF nr. 449/2021 si OMF nr. 450/2021 – actualizare valoare tichete de masă si tichete de creșă ✋ – click aici

Astfel, pentru asigurarea aceluiași grad de protecție a cetățenilor români, indiferent dacă aceștia apelează la serviciile unui agent de plasare a forței de muncă român sau la serviciile unui furnizor de servicii de plasare din alt stat membru al Uniunii Europene care desfășoară pe teritoriul României activități de mediere și plasare a forței de muncă, sunt stabilite aceleași obligații:

– efectuarea în mod gratuit a activităţii de mediere a cetăţenilor români în vederea angajării în străinătate, fără perceperea de comisioane, tarife sau taxe;
– încheierea contractelor de mediere în formă scrisă și asigurarea încheierii contractului individual de muncă sau a documentului echivalent din statul de destinație atât în limba statului în care se află stabilit sau îşi desfăşoară activitatea angajatorul, cât şi în limba română;
– punerea contractului la dispoziţia lucrătorului român înainte de plecarea acestuia din țară.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

✋ Actul normativ aprobat de Guvern introduce și o serie de obligații suplimentare și înăsprește sancțiunile aplicate în cazul nerespectării legii.

De exemplu, pentru a evita situațiile în care lucrătorilor români nu li se permite intrarea în statul de destinație, agenții și furnizorii de servicii de plasare de forță de muncă trebuie să se asigure, anterior deplasării, că aceștia dețin informațiile și documentele necesare.

📌 Pentru grupurile mai mari de 10 lucrători, transportul va fi asigurat prin intermediul firmelor autorizate să efectueze transport internațional de persoane.

Totodată, agenții de plasare și furnizorii de servicii au obligația de a notifica inspectoratul teritorial de muncă din România cu cel puțin cinci zile lucrătoare anterioare plecării din țară a lucrătorilor, pentru a facilita astfel verificarea condițiilor în care aceștia sunt plasați la muncă în străinătate.

💡 Ordinul ONPCSB nr. 79/2021 – aprobarea Regulamentului privind transmiterea informațiilor către Oficiul Spălării Banilor 💡 – click aici

👉 În plus, atât contractul de mediere, cât și copia contractului individual de muncă sau a documentului echivalent vor fi păstrate obligatoriu la sediul social/sediul permanent din România al furnizorului de servicii de plasare/agentului de plasare a forței de muncă în străinătate, pentru o perioadă de trei ani de la data încetării acestora și vor fi puse la dispoziţia inspectorilor de muncă în cazul unui control.

🔵 Ordonanța de urgență stabilește și obligația transmiterii, lunare, până la data de 5 a lunii următoare, a unei situaţii privind contractele de mediere încheiate şi persoanele angajate în străinătate, pentru identificarea în timp util a cazurilor de nerespectare a clauzelor contractuale ori a unor posibile tratamente inadecvate. Până acum, această raportare era făcută trimestrial.

💡 Sancțiunile prevăzute a fi aplicate furnizorilor de servicii de plasare și agenților de plasare a forței de muncă în străinătate în cazul nerespectării prevederilor legale sunt cuprinse între 5.000 și 30.000 de lei.

Sursa – MMPS

REVEDEȚI PREZENTAREA
Ministerul Muncii
Articolul precedentOMF nr. 449/2021 si OMF nr. 450/2021 – actualizare valoare tichete de masă si tichete de creșă
Articolul următorTratamentul contabil aplicabil veniturilor din fondurile externe nerambursabile acordate în baza OUG nr. 130/2020 – material oficial MF

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.