Declarația 112 – principalele prevederi ale noului proiect de ordin (modificările oficiale)

2
2887

Stimati colegi, va informam ca, pe site-ul oficial al MF, a fost publicat – proiectul de ordin pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (LINK DOWNLOAD LA FINAL ARTICOL).

📌 Prevederile ordinului vizează modificarea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate în temeiul următoarelor acte normative:

🔍 UPDATE NOU – Declarația 112 (ANAF 2021) – a fost publicat noul PDF-ul inteligent oficial (pentru generarea D 112 la ianuarie 2021) 🔍 – CLICK AICI

👉 UPDATE (20.02.2021) – Ordinul comun MF/MS/MMPS nr. 203/188/207 din 2021 – noul model si conținut al Declarației 112 (valabila din 01.01.2021) 👉 – click aici

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

 Legea nr. 296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
Legea nr. 298/2020 pentru completarea Legii nr. 53/2003 Codul muncii;
 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene;
 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății;
 precum și de necesitatea actualizării anexelor și instrucțiunilor de completare, în funcție de problemele semnalate din practică.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

📌 Ca urmare a intrării în vigoare a actelor normative sus menționate au fost efectuate următoarele modificări:

💡 • introducerea unor noi casete în Anexa 1.2. – Anexa asigurat – Secțiunea E3, pentru declararea distinctă a bazelor de calcul aferente sumelor încasate de personalul medico-sanitar și auxiliar sanitar care își desfășoară activitatea în baza contractelor de prestări servicii acordate în baza dispozițiilor art. 3 din O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplică regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor, precum și a contribuțiilor sociale obligatorii aferente;

💡 • introducerea în Nomenclatorul ”Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului” din Anexa nr. 3, a unor noi tipuri de asigurați, după cum urmează:

a) Personal medico-sanitar și auxiliar sanitar care își desfășoară activitatea în baza contractelor de prestări servicii prevăzute de O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplică regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor;
b) Personal medico-sanitar și auxiliar sanitar care își desfășoară activitatea în baza contractelor de prestări servicii prevăzute de O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplică regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii.

🎯 Istoric (evoluție) salariu minim, pe perioada 2000 – 2021 (document info gratuit, cu bază legislativă inclusă) 🎯 – CLICK AICI

💡 • introducerea în Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4, a unor noi tipuri de asigurați, după cum urmează:

a) Salariat fără studii superioare, cu studii superioare și vechime sub 1 an, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
b) Salariat cu studii superioare și vechime peste 1 an, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
c) Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută de Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, cu modificările și completările ulterioare, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu au obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
d) Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută la art. XI alin. (1) din O.U.G. nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare sau de indemnizația prevăzută de O.U.G. nr. 120/2020, cu modificările și completările ulterioare, suportată din bugetul asigurărilor de șomaj, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;

👉 Monografie contabilă salarizare (resurse umane/HR) – valabilă din 01.01.2021 (normal și sector construcții) 👉 – CLICK AICI

💡 e) Salariat care beneficiază de indemnizaţia prevăzută la art. 1 alin. (4) din O.U.G. nr. 132/2020, cu modificările și completările ulterioare, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
f) Salariat care beneficiază de indemnizația prevăzută de O.U.G. nr. 147/2020, cu modificările și completările ulterioare, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;

💡 • Introducerea unei noi valori în Anexa 5 – Nomenclatorul ”Indicativ condiții speciale/deosebite”, pentru declararea locurilor de muncă în condiții deosebite, în conformitate cu Decizia nr. 24/2019 a Înaltei Curți de Casație și Justiție privind aplicarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane și prelevarea organelor și țesuturilor de la cadavre în vederea transplantului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

💡 • Modificări de natură tehnică care constau în actualizarea corespunzătoare a anexelor și a instrucțiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declarației.

PENTRU A DESCARCA PROIECTUL D 112 – CLICK AICI

2 COMENTARII

  1. Am o intrebare .
    Daca sunt firma cu cod caen 3832 cum facturez deseuri la o firma neplatitoare de TVA ?
    Multumesc .

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.