NEWS – angajatorii trebuie să dispună munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, sau să decaleze programul de lucru dacă au peste 50 de angajați

0
1938

Potrivit unui comunicat MMPS – angajatorii trebuie să dispună munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, iar acolo unde nu este posibil, să decaleze programul de lucru dacă au peste 50 de angajați. Munca la domiciliu se poate desfășura și cu echipamentele telesalariatului.

Guvernul a aprobat, în ședința joi, o ordonanță de urgență care prevede, printre altele, ca pe durata stării de alertă, angajatorii să dispună munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activității permite.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

Totodată, în cazul în care munca la domiciliu sau telemunca nu sunt posibile, actul normativ prevede ca angajatorii din sistemul privat, autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale și societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritorială, care au mai mult de 50 de salariați, să organizeze programul de lucru astfel încât salariații să fie împărțiți în grupe care să înceapă și să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Ordonanța adoptată de Guvern completează și prevederile referitoare la telemuncă, în sensul că angajatorul și angajatul pot conveni, printr-un acord scris, ca angajatul să utilizeze mijloacele proprii ale telesalariatului pentru desfășurarea activității de la domiciliu, cu menționarea condițiilor de utilizare.

Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, dar și al salariaților care ar putea avea neclarități în ceea ce privește implementarea măsurilor luate de Guvern privind relațiile de muncă, Ministerul Muncii și Protecției Sociale va deschide, începând de luni, un Tel Verde unde vor putea fi solicitate informații suplimentare.

🔵 Legea nr. 238/2020 – pentru modificarea Legii contabilității nr. 82/1991 (eliminare bilanț/raportare la 30.06.2021) 🔵 – click aici

Numărul de telefon alocat este 0800868622 si va putea fi apelat de luni până vineri între orele 9.00 – 21.00.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.