ITM (avertisment virus) – angajatorii au obligația de a asigura sănătatea și securitatea angajaților la locul de muncă

1
276

Sănătatea și securitatea muncii reprezintă un ansamblu de activități având ca scop asigurarea condițiilor optime în desfășurarea procesului de muncă, apărarea sănătații, integrității corporale si vieții angajaților/lucrătorilor și a altor persoane angrenate în procesul de muncă.

Astfel, pentru prevenirea accidentelor de muncă, a bolilor profesionale sau a îmbolnăvirilor în toate aspectele legate de muncă, angajatorii au obligația de a întocmi un plan de prevenire și protecție compus din măsuri tehnice, igienico-sanitare și organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum și de a asigura echipamentele individuale de protecție care să îndeplinească cerințele de securitate și sănătate în muncă specifice locului de muncă.

În sensul dispozițiilor legale în materie, echipamentul individual de protecție reprezintă echipamentul destinat să fie purtat sau ţinut de lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea să îi pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

În acest context, dată fiind situația actuală, inspectorii de muncă atenționează atât angajatorii, cât și angajații/lucrătorii că au obligația să ia toate măsurile care se impun pentru prevenirea infectării angajaților/lucrătorilor cu noul coronavirus – COVID – 19.

Astfel, li se vor prelucra angajaților/lucrătorilor principalele măsuri necesar a fi întreprinse:

– spălarea mânilor cât mai des posibil cu apă și săpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe bază de alcool;
– utilizarea măștilor de protecție de către persoanele bolnave;
– evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute;
– evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate;
– acoperirea gurii, nasului în caz de tuse sau strănut;
– dezinfectarea periodică a suprafețelor de contact cu soluții pe bază de clor sau alcool.

NOU – Procedura pentru eliberarea concediilor medicale în caz de carantină (CNAS + DSP) – click aici

Totodată, angajatorii trebuie să aibă în vedere dispozițiile legale conform cărora măsurile privind securitatea, sănătatea și igiena în muncă nu comportă, în nicio situație, obligații financiare pentru angajați/lucrători.

ITM reitereaza că gestionarea corespunzătoare a securității și sănătății în muncă are ca efect îmbunătățirea performanței și, nu în ultimul rând, a productivității muncii.

Sursa (cu multumiri) – Biroul de presă al ITM Arad

NOU – CNAS (oficial) – reglementări privind acordarea concediului medical și a indemnizației pentru carantină – click aici

Anunțuri publicitare

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.