Condiții de reactivare pentru contribuabilii declarați inactivi – info util

2
101

Pentru a fi reactivaţi, contribuabilii declaraţi inactivi – DETALII SITUATII INACTIVITATE AICI – trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să îşi îndeplinească toate obligaţiile declarative prevăzute de lege-aceasta condiţie se consideră îndeplinită şi în cazul în care obligaţiile fiscale au fost stabilite prin decizie de către organul fiscal;
b) să nu înregistreze obligaţii fiscale restante;
c) organul fiscal central să constate că aceştia funcţionează la domiciliul fiscal declarat;
d) să nu se afle în situaţia pentru care a fost declarat inactiv, în cazul contribuabililor declaraţi inactivi aflaţi în inactivitate temporară inscrisă la Registrul Comertului/au durata de funcţionare a societaţii expirată/nu mai are organe statutare/durata deţinerii spaţiului cu destinaţia de sediu este expirată.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

În situaţia în care un contribuabil îndeplineşte cumulativ condiţiile de reactivare poate solicita reactivarea, prin depunerea unei cereri la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat. Organul fiscal reactivează la cerere, după îndeplinirea obligaţiilor declarative, contribuabilii :

-pentru care s-a deschis procedura insolvenţei în formă simplificată,
-care au intrat în faliment sau
– pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare.

IMPORTANT – Procedura de declarare a stării de inactivitate pentru contribuabilii care se sustrag de la efectuarea controalelor sau care nu își desfășoară activitatea la domiciliul fiscal declarat – click aici

Reactivarea contribuabililor se face cu data comunicării deciziei de reactivare. [Anexa 2, Capitolul 1 B, articolul 1 din Ordin ANAF nr.3846/2015]

În cazul în care încetează situaţia de inactivitate fiscală care a condus la anularea înregistrării în scopuri de TVA, organul fiscal atribuie, la cererea de înregistrare în scopuri de TVA a contribuabilului (Formularul 099), codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit iniţial, anterior anulării înregistrării în scopuri de TVA. [Articolul I, punctul 1, alineatul (2) din Ordinul 1888/2019, punctul 88 alineatul (19) din titlul VII din Hotararea de Guvern 1/2016]

UTIL SI RECENT – Procedura de declarare a stării de inactivitate pentru contribuabilii care nu-și îndeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligație declarativă – click aici

Baza legală:

– articolul 91 și 92 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală
– articolul 4 alineatul (4) litera c) din Ordonanţa de Guvern 39/2015 privind cazierul fiscal
– Ordinul ANAF 3846/2015 – Procedura privind declararea ca inactivi a contribuabililor/plătitorilor, potrivit articolului 92 alineatul (1) din Codul de procedură fiscală
Ordinul ANAF 1888/2019 – privind modificarea şi completarea Ordinului ANAF 631/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare de înregistrare/anulare a înregistrării în scopuri de TVA.

UTIL – Procedura de declarare a stării de inactivitate pentru contribuabilii care sunt în inactivitate temporară înscrisă la RC / au durata de funcționare a societății expirată / nu mai au organe statutare / durata deținerii spațiului cu destinația de sediu este expirată – click aici

Sursa (cu multumiri) – DGRFP Brasov (material informativ elaborat la data de 02.09.2019)

IMPORTANT – consecințe ale inactivității fiscale (precizări oficiale – septembrie 2019) – click aici

2 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.