Care sunt modificările aduse de OPANAF 1503/2019 (autorizare PF şi PJ pentru utilizare carnete TIR) – oficial

1
150

Dupa cum stiti, in Monitorul Oficial nr. 532 din 28.06.2019, a fost publicat Ordinul Presedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1503 din 03 Iunie 2019TEXT INTEGRAL – pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea persoanelor fizice și juridice de a utiliza carnete TIR.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, va supunem atentiei cateva precizari suplimentare – via AJFP Dambovita (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea reluarii informatiilor). Speram sa va fie de folos.

✔ Ordinul a fost emis în vederea aplicării Codului Vamal al Uniunii Europene.
✔ Ordinul vizează transportatorii internaţionali de mărfuri, persoane fizice sau persoane juridice, care efectuează transporturi de bunuri importate în Uniunea Europeană sau bunuri exportate în afara Uniunii Europene, în vederea efectuării formalităţilor vamale.
✔ Procedura vizează acordarea dreptului de utilizare a carnetelor TIR, carnete care reprezintă practic declaraţia vamală pentru transportul de mărfuri.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

✔ Persoanele interesate să utilizeze carnete TIR vor depune o cerere la Autoritatea Vamală la care este arondat sediul social sau domiciliul persoanei interesate. Cererea nu se depune direct, ci prin intermediul asociației garante.
✔ Asociaţia garantă este asociaţia autorizată de către autoritatea vamală să elibereze carnete TIR şi să acţioneze în calitate de garant pentru persoanele care utilizează carnete TIR.

✔ Autorizaţia se acordă persoanelor fizice sau juridice care:
a) nu au obligaţii bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuţii, inclusiv contribuţiile individuale ale salariaţilor şi orice alte venituri bugetare, cu excepţia celor eşalonate şi/sau reeşalonate la plată, precum şi a celor suspendate în condiţiile legii;
b) nu înregistrează debite faţă de autoritatea vamală;
c) nu sunt în stare de insolvenţă, nu se află în procedură de reorganizare ori lichidare judiciară sau nu figurează în evidenţa specială şi/sau în lista contribuabililor inactivi;
d) nu au comis abateri grave sau repetate împotriva legislaţiei vamale sau fiscale.

IMPORTANT – Foaie de lucru (model actualizat 2019) – OPIS cu ce trebuie sa facă în fiecare lună/trimestru/an, un contabil – click aici

✔ La cerere trebuie ataşate o serie de documente, cum ar fi:
a) formularul-tip de autorizare; actul constitutiv al persoanei; c) statutul persoanei;
b) autorizaţia privind înfiinţarea în calitate de persoană fizică autorizată, după caz;
c) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
d) copii ale ultimelor acte adiţionale la actul constitutiv al persoanei;
e) licenţa de transport sau, după caz, certificatul de transport în cont propriu;
f) o declaraţie pe propria răspundere privind experiența în transport;
g) o declaraţie-angajament; o scrisoare de bonitate.

✔ Autoritatea vamală verifică documentația depusă dacă sunt îndeplinite condițiile pentru acceptarea respectivei cereri, iar în cazul în care sunt îndeplinite aceste condiții, comunicarea acceptării cererii se efectuează în maxim 30 de zile.

UTIL – Decizie desemnare persoană responsabilă REVISAL – model 2019 (oficial) – click aici

Anunțuri publicitare

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.