Trebuie generat raportul Z la închiderea zilei fiscale – chiar dacă nu au fost emise bonuri fiscale? Pot exista mai multe Z-uri într-o zi calendaristică?

2
774

Dupa cum stiti – de aici – tema sesiunii de asistență de astăzi (pe pag. de FB a ANAF) este „Case de marcat- obligații și termene”. Iata in continuare raspunsul la cateva intrebari:

1. O zi fara incasare, este necesar scoaterea Zet-ului?

Agenția Națională de Administrare Fiscală – Dacă aparatul de marcat electronic fiscal a fost pus în funcțiune, trebuie generat raportul Z la închiderea zilei fiscale, chiar dacă nu au fost emise bonuri fiscale. Baza legală o reprezintă prevederile art. 64 alin. (1) din HG nr.479/2003, potrivit cărora raportul Z este definit astfel: „Raportul Z este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care conţine în mod detaliat date ce se vor înregistra în memoria fiscală ca date de sinteză pe termen lung, odată cu emiterea acestui raport. Comanda de închidere zilnică a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unică şi obligatorie.”

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

2. La sfarsitul zilei, dupa scoaterea Zet-ului, din diverse motive se mai face o incasare. Cum procedez in acest caz?

Agenția Națională de Administrare Fiscală – Legislația în vigoare nu interzice existența a mai multe rapoarte Z într-o zi calendaristică.

UPDATE (oficial) – Termenele de depunere a declarațiilor pentru casele de marcat – A4200, A4203, F4109 (plus pașii necesari) – click aici

3. La sfarsitul zilei se observa pe Zet incasari cu card cu toate ca nu posed un POS. Cum procedez?

Agenția Națională de Administrare Fiscală – În situaţia în care deși nu dețineți un POS, în raportul Z figurează încasări cu cardul, trebuie să contactați unitatea acreditată pentru service pentru remedierea situației.

2 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.