OMFP 1938/2018 – procedură asistență acordată de primării pentru declarația unică (NOU)

Va informam pe aceasta cale ca, in Monitorul Oficial nr. 399 din 9 mai 2018, a fost publicat – Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1938 din 26 aprilie 2018 pentru aprobarea Procedurii de acordare a asistenţei realizate de organul fiscal local în colaborare cu organul fiscal central în vederea completării şi/sau depunerii, precum şi transmiterii declaraţiei unice privind impunerea veniturilor persoanelor fizice.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, va supunem atentiei cateva precizări suplimentare – via AJFP Dambovita (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea reluarii informatiilor):

– Potrivit prevederilor art. 103 alin. (1^1) din Codul de procedură fiscală, organul fiscal local (PRIMĂRIILE) în colaborare cu organul fiscal central (ANAF) acordă asistenţă în vederea completării şi/sau depunerii declaraţiei unice privind impunerea veniturilor persoanelor fizice pentru contribuabilii care au domiciliul fiscal în localitatea în care îşi are sediul organul fiscal local şi nu există o unitate teritorială a A.N.A.F.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS) – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI.

– ANAF va emite şi va transmite fiecărei primării lista cu persoanele domiciliate în respectiva localitate şi care se preconizează că au obligaţia de a depune declaraţia unică, conform informaţiilor existente în bazele de date ANAF.

– După primirea listelor, primăriile informează ANAF în situaţia în care apreciază că nu dispun de mijloacele tehnice necesare asigurării asistenţei (echipamente, conexiune la ExtranetMFP). Totodată, primăriile vor stabili persoana/persoanele desemnate pentru acordarea asistenţei, lista comunicându-se către ANAF, dar şi contribuabililor prin afişare la avizierele şi pe site-ul primăriilor.

PENTRU A DESCARCA OMFP 1938/2018 – CLICK AICI

– ANAF va comunica primăriilor un calendar de instruire a persoanelor desemnate, această activitate urmând a avea loc, de regulă, la sediul primăriilor.

– ANAF va stabili lista cu persoanele care vor colabora cu primăriile, precum şi un calendar în care aceste persoane se deplasează la primării, astfel încât cel puţin o zi pe săptămână, la fiecare primărie, să fie prezent un funcţionar ANAF, în perioada 15 mai – 15 iulie 2018.

– La nivelul fiecărei primării se vor organiza întâlniri cu contribuabilii în vederea informării acestora cu privire la modalitatea de completare şi transmitere a declaraţiei unice.

– Persoanele fizice vor beneficia la sediul primăriilor de următoarele servicii fiscale:

a) asistenţă privind modul de completare a declaraţiei unice;
b) asistenţă cu privire la înregistrarea în „Spaţiul Privat Virtual”;
c) asistenţă pentru transmiterea declaraţiei unice prin mijloace electronice;
d) depunerea declaraţiilor unice în format hârtie (aceste declaraţii urmează a fi predate periodic de reprezentantul primăriei către reprezentatul ANAF).

UTIL – Document informativ pentru a ajuta contabilii să înțeleagă impactul noilor reglementări GDPR asupra activității lor – click aici

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill