Depunerea electronică a declarațiilor fiscale – la D 700 încă se mai lucrează, soluții pentru a genera Formularul 150, toate declarațiile ANAF se depun online (inclusiv firme fără activitate)

Tema sesiunii de asistenţă online a ANAF, din data de 07.03.2018 a fost – “Depunerea electronică a declarațiilor fiscale”. Va spunem atentiei, in cele ce urmeaza – intrebarile si raspunsurile existente pe pagina oficiala de FB a ANAF.

INTREBARE – Buna ziua . Ma puteti ajuta cu explicatii cum sa depun declaratia 700 pentru modificarea vectorului fiscal , eu o descarc dar nu gasesc rubrica cu semnatura electronica. Se depune fara semnatura electronica ?

UPDATE (22.03.2018) – Declarația 700 – a fost publicat PDF-ul inteligent (oficial ANAF). De acum putem modifica vectorul fiscal online – click aici

RASPUNS – Bună ziua! Menţionăm că pentru modificarea vectorului fiscal în prezent se depune, ca şi pân acum, formularul 010. Formularul 700 “Declaraţie pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a categoriilor de obligaţii fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal” se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanță, prin intermediul Internetului, astfel că va fi necesar să fie semnat electronic cu un certificat digital calificat. Colegii noștri lucrază la realizarea formularului în format PDF inteligent, urmând ca acesta să fie publicat pe pagina Internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.

INTREBARE – De ce nu se poate genera formularul 150 pentru inregistrarea unei firme noi pe semnatura electronica? Am 2 procuri de la 2 Asociatii pentru care tot incercam de 2 saptamani sa obtinem formularul 150 ….

RASPUNS – Pentru soluţionarea erorii cu care vă confruntaţi , este necesar să trimiteţi, documentul de confirmare si captura de ecran cu mesajul de eroare, prin intermediul formularului de contact, selectând secţiunea asistență tehnică servicii informatice. pentru verificare. Formularul de contact îl puteţi găsi accesând următorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/ (IMPORTANT – curatati cache-ul calculatorului, sau mai bine spus browser-ului si se rezolva situatia. – detalii participant la discutie)

INTREBARE – Bună ziua!Situațiile financiare la 31.12.2017 pentru o asociație fără activitate economica se pot depune la ghișeu sau trebuie sa facem semnătura electronica? Mulțumesc!

RASPUNS – Conform Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 470/2018 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, precum şi pentru modificarea şi completarea unor reglementări contabile, situaţiile financiare anuale ale persoanelor juridice fără scop patrimonial, care nu desfăşoară activităţi economice, se pot depune la unităţile fiscale în format hârtie însoţite de formatul electronic al acestora sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată sau numai în formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.

INTREBARE – Firma fara activitate,dar cu obligativitatea de a depune declarația 100 la trimestru nu poate depune la ghișeu această declaratie?

RASPUNS – Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat (formularul 100) se completează numai cu ajutorul programului de asistență și se transmite DOAR prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Semnarea declarației se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condițiile Legii nr. 455/2001.

INTREBARE – Buna ziua, am depus declaratia 220 in 17.01 pt. anul 2018 nu am primit si nu exista decizia de impunere

RASPUNS – În limita informaţiilor furnizate, în situaţia în care în anul 2017 aţi obţinut venituri din activităţi independente sau din cedarea folosinţei bunurilor, aveţi obligaţia efectuării plăţilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru trim.IV al anului 2017, puteţi efectua plata fără a avea decizie de impunere.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.

INTREBARE – Cand va fi disponibil formularul 700 pentru modificarea online a vectorului fiscal? Sunt foarte multe persoane juridice care trebuie sa treaca de la impozitul pe profit la impozit pe venitul microintreprinderii ca urmare a majorarii plafonului si nu este cazul sa facem cozi si deplasari la ANAF atata timp cat ordinul pentru modificare online exista din 2017 cu aplicare de la 01.01.2018.

RASPUNS – Bună ziua! Formatul PDF inteligent al Declarației pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a categoriilor de obligaţii fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal este în lucru, urmând să fie publicat pe pagina Internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

INTREBARE – Buna ziua.Va rog sa mi spuneți dacă într-adevăr declarațiile se depun obligatoriu on line sau mai pot fi depuse la ghișeu.

RASPUNS – Începând cu declararea obligațiilor fiscale aferente lunii ianuarie, declaraţiile prevăzute de OPANAF nr. 2326/2017 se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanță. Aceste declaraţii, enumerate în ordin, nu sunt acceptate la ghişeu în format hârtie. Prevederile ordinul menţionat se pot vizualiza accesând următorul link – click aici.

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill