Înregistrare/modificare a domiciliului fiscal – procedura 2017 (întrebări și răspunsuri oficiale ANAF)

3
343

Va supunem atentiei intrebarile si raspunsurile din cadrul sesiunii de asistenţă online a ANAFlink – din data de 18.10.2017, avand ca tema – procedura de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal .

Această procedură se aplică:

– persoanelor fizice care deţin cod numeric personal;
– contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social;
– persoanelor fizice care deţin cod numeric personal, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la domiciliu.

INTREBARE – Eu in prima faza as vrea sa stiu ce semnifica acest “domiciliu fiscal” , cum sunt afectat?

RASPUNS – Domiciliul fiscal este stabilit în scopul desemnării organului fiscal care administrează obligațiile fiscale ale contribuabililor, respctiv organul fiscal la care se face inregistrarea fiscală, declararea, stabilirea, verificarea si colectarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat. În situaţia în care aveţi obligaţii fiscale, aceste obligaţii se administrează de organul fiscal în raza căruia aveţi domiciliul fiscal.Pentru persoanele fizice române, care nu desfăşoară activităţi economice, domiciliul fiscal este domiciliul înscris în actul de identitate.

INTREBARE – Buna ,am plecat in 2004 de unde stie Anaful ca am plecat inainte de a se da legea ?

RASPUNS – Tema sesiunii de asistenţă de astăzi este „Procedura de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal”..Pentru persoanele fizice române, care nu desfăşoară activităţi economice, domiciliul fiscal este domiciliul înscris în actul de identitate. În cazul în care dvs. nu aţi întreprins alte formalităţi la plecarea din ţară, domicililu fiscal este domiciliu înscris cartea de identitate. Dacă doriţi informaţii despre rezidenţa fiscală, puteţi adresa solicitarea, cu mai multe detalii pe formularul de contact de la următorul link https://www.anaf.ro/asistpublic/

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

INTREBARE – Daca sunt rezident in alta tara UE, si am domiciliul fiscal acolo de 10 ani, care este procedura pentru inregistrarea in Romania a actualului domiciu fiscal ?

RASPUNS – În vederea administrării creanţelor fiscale de către organele fiscale din România, prin domiciliu fiscal al unei persoane fizice se înțelege adresa unde își au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu. În situaţia în care persoana este considerată rezidentă atât în România (deţine carte de identitate românească valabilă), cât şi într-un stat cu care România are încheiată convenţie de evitare a dublei impuneri este necesară stabilirea rezidenţei fiscale.

Pentru a analiza situația dumneavoastră , vă invităm să ne scrieți pe formularul de contact de pe site-ul ANAF, astfel încât colegii noștri din cadrul unității fiscale în rază căruia aveţi domiciliu înscris în actul de identitate, să poată verifica în evidențele fiscale. Ca urmare a analizei efectuate aceștia vă vor comunica care sunt obligațiile fiscale ce vă revin, inclusiv dacă aveți obligația depunerii chestionarului privind stabilirea rezidenţei fiscale. Formularul de contact poate fi accesat la următorul link:https://www.anaf.ro/asistpublic. Vă sugerăm totodată să studiaţi răspunsurile date la întrebările adresate de contribuabili în sesiunile de facebook din data de 20.09.2017 şi 27.09.2017 care se găsesc pe site-ul Anaf la următoarele link uri:https://static.anaf.ro/…/Asi…/Facebook/FB_20_09_2017.pdf și https://static.anaf.ro/…/Asi…/Facebook/FB_27_09_2017.pdf

INTREBARE – Conform Ordinului nr. 2853/2017, Anexa 2, in cazul schimbarii sediului social ( acesta coincide cu domiciliul fiscal ) ” Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală transmite electronic organului fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social informația privind adresa noului sediu social precum și data înscrierii acestei mențiuni în registrul comerțului.”. Aceasta insemna ca societatea nu mai trebuie sa depuna formularul 050 ? In aceste conditii, la mai mult de o luna de la intrarea in vigoare a Ordinului mentionat, de ce Administratiile Fiscale inca cer depunerea formularului ? De asemenea, cum ne sugerati sa procedam cand termenul de 15 zile lucratoare alocat pentru transferul dosarului fiscal nu este respectat ? ( anexa 2, pct 12. )

RASPUNS – Formularul 050 „Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului” se depune de către contribuabil dacă a solicitat stabilirea domiciliului fiscal în altă locaţie decât cea în care se află noul sediu social. Pentru informaţii privind transferul dosarului fiscal, după expirarea termenului de 15 zile lucratoare, vă sugerăm să vă adresaţi organului fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social. Menţionăm că, potrivit Legii privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, ordinele intră în vigoare la data publicării acestora în în Monitorul Oficial al României

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

INTREBARE – O societate are domiciliul fiscal diferit de sediul social. Hotaraste sa modifice sediul social in alt judet si domiciliul fiscal sa ramana neschimbat. ONRC a transmis modificarea de sediu social. Ce declaratii trebuie sa depuna contribuabilul in acest caz ? Mentionez ca in colaborare cu DGFP Ilfov, am ajuns la concluzia ca aceasta situatie lipseste din procedura si practic nu se stie ce trebuie facut.

RASPUNS – În situația prezentată de dvs. se aplică prevederile art 31 alin 1 şi 2 din Codul de Procedură fiscală având în vedere că doriţi ca domiciliul fiscal să rămână acelaşi dar este diferit de noul sediu social. Deci se depune formularul 050 la organul fiscal la care aveţi deja domiciliul fiscal completând la cap I pct 3 adresa noului sediu social , iar la cap II și III din formular aceeaşi adresă la care aveţi domiciliul fiscal.

INTREBARE – Buna ziua. Ptr o persoana care a studiat in romania si europa (si a lucrat in romania doar pe parcursul studiilor de licenta) si apoi a lucrat numai acolo, deci are si domiciliul fiscal in alt stat de mai binede 8 ani, este nevoie sa se completeze formulare?

RASPUNS – In situația in care persoana respectivă nu deţine un act de identitate, valabil, eliberat de autorităţile din România, nu realizează venituri şi, nu are obligații fiscale în România, înseamnă că nu are domiciliu fiscal în România .

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

INTREBARE – Buna ziua, am depus saptamana trecuta la Anaf un formular 050 pentru schimbarea sediului fiscal de la Bucuresti la Timisoara, la ghiseu mi l-a luat , ce se va intampla acum dupa noul Ordin 2853/2017? Ar trebui sa mai depun ceva , sa astept …… Contribuabilul doreste si inregistrarea in scopuri de TVA si nu stiu la care Administratie sa merg sa depun D010.?! Va multumesc

RASPUNS – În limita informaţiilor furnizate, în situaţia în care prin schimbarea „sediului fiscal” înţelegeţi modificarea sediului social în cazul unei persoane juridice, considerăm că, dacă aţi solicitat înregistrarea menţiunilor privind modificarea sediului social în registrul comerţului, iar sediul social reprezintă şi domiciliul fiscal, nu era necesar să depuneţi formularul 050 „Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului”. În acest caz, competenţa de administrare trece la noul organ fiscal începând cu ziua următoare expirării termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunilor privind modificarea sediului social. Astfel, în situaţia în care au expirat cele 15 zile, pentru înregistrarea în scopuri de TVA este necesar să vă adresaţi unităţii fiscale de la Timişoara.

INTREBARE – Buna ziua, mi-am schimbat domiciliul recent, alt oras, acelasi judet. La schimbarea buletinului s-a schimbat si acest domiciliu fiscal sau sunt unele demersuri de facut in acest sens? Multumesc.

RASPUNS – Nu este necesar să faceţi alte demersuri, informaţia privind modificarea domiciliului se transmite organelor fiscale de către Ministerul Afacerilor Interne

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

INTREBARE – Buna ziua, pentru schimbarea sediului care coincide cu domiciului fiscal de la o adresa la alta, acestea fiind in aceeasi localitate, in afara de demersurile facute la ORC, mai trebuie facut ceva in acest sens la administratia fiscala?Multumesc.

RASPUNS – In situația în care ați îndeplinit formalitățile de modificare a sediului social la O.N.R.C., nu mai este necesar să efectuați alte demersuri la organul fiscal.

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

Anunțuri publicitare

3 COMENTARII

  1. Reprezint un ONG fara personalitate juridica. Intrucat sediul unde ne desfasuram activitatea si care era inchiriat de la Primarie a fost retrocedat, a trebuit sa ne mutam. Nu am stiut ca trebuie sa anunt ANAF. INTREBARE: ce acte trebuie sa depun ca sa se opereze schimbarea de adresa?.i

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.