Noi atribuții de control pentru Inspecția Muncii – ATENȚIE

3
226

Inspecția Muncii va avea noi competențe în activitatea de control în domeniul relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă, potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare al acestei instituții din subordinea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, aprobat astăzi de Guvern.

Prin reglementarea organizării și competențelor Inspecției Muncii se are în vedere întărirea rolului acestei structuri cu atribuții de control în domeniul relaţiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, precum şi creșterea calității și eficienței actului de control.

Astfel, prevederile hotărârii au în vedere următoarele modificări şi completări:

– adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificările și completările aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se află în conexiune;
– redefinirea atribuţiilor generale şi specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relaţii de muncă, securitate şi sănătate în muncă şi supravegherea pieţei în concordanţă cu noile prevederi legale, astfel încât să fie evitat paralelismul cu celelalte atribuții reglementate în prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabileşte atribuțiile care țin punctual de specificul activității și care se reflectă atât în activitatea de control, cât și în activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale instituției.
– precizarea și detalierea atribuțiilor inspectorului general de stat şi inspectorilor generali de stat adjuncţi.

La data intrării în vigoare a hotărârii, se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, precum şi pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric, publicată în Monitorul Oficial 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare.

În prezent, Inspecția Muncii își desfășoară activitatea în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, republicată. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementează domeniul de competenţă al Inspecţiei Muncii, de nivel superior sau de acelaşi nivel, cu care se află în conexiune au determinat necesitatea redefinirii funcţiilor principale ale Inspecţiei Muncii, având în vedere prevederile Convenţiei nr. 81/1947 şi în acord cu triplul rol pe care instituţia îl îndeplineşte.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Informaţii suplimentare:

În perioada ianuarie-iunie 2017, au fost efectuate de către Inspecţia Muncii 69.295 de controale în domeniul relaţiilor de muncă, respectiv securitate şi sănătate în muncă, astfel:

– în domeniul relaţiilor de muncă: 39.013 controale, din care 37.315 controale efectuate pentru identificarea cazurilor de muncă fără forme legale de angajare;
– în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă: 30.282 total controale

Controalele s-au finalizat cu urmatoarele rezultate:

Numărul total de sancţiuni contravenţionale aplicate a fost de 53.631 din care:
– în domeniul relaţiilor de muncă: 11.557 total sancţiuni contravenţionale (3.131 amenzi – 27,10% și 8.426 avertismente – 72,90%).
– în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă: 42.074 total sancţiuni contravenţionale (1.868 amenzi – 4,44% și 40.206 avertismente – 95,56%)

Pe lângă acțiunile de verificare curente, Inspecţia Muncii a desfășurat și campanii naționale de control pe mai multe domenii de activitate.

Numărul de salariaţi activi înregistraţi în Registrul general de evidenţă a salariaţilor la data de 30.06.2017 este de 5.595.410.

Numărul contractelor de muncă active la data de 30.06.2017 este de 6.348.629.

Sursa – gov.ro

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

3 COMENTARII

  1. Va rog verificati si conditiile de securitate si sanatate in munca, din cadrul institutiilor publice! Temperaturi peste + 45 grade C in birouri, igienizarea, protectia impotriva radiatiilor produse de aparatura electronica din sistemul informatic invechit, curatenia zilnica, etc. Salariatilor le este teama sa sesizeze conditiile precare, deoarece primesc preavize in cazul restructurarii. Asa am patit eu. Sefii au dreptate intotdeauna, seful este sef. Dar numai anumiti sefi cu relatii din gura pana la nivelul cel mai inalt. Poate o fi adevarat, ca astfel de sefi nu respecta legile spunand: firata-i ai dracu de prostii, dupa ce sunteti prosti, sunteti si ai dracu, satai baiete fara grija ca nu o sa ai probleme niciodata, ca suntem noi aici la ANFP sau ANAF directori cu rang de secretar de stat pusi politici sau dand ordin ca sa terorizeze in timpul examenului prin verificarea BI/CI cu datele de identificare din dreapta primei pagini de lucrarea scrisa, lucrare buna notata cu respins pentru ca un sef nu doreste sa aiba colaboratori sau salariati capabili si care se impun in implementarea legislatiei cu prestigiul in fata contribuabililor romani, ridicarea in picioare fara motiv ca fraudeaza pentru motiv ca dupa prezentarea subiectelor de examen au parasit marea majoritate a concurentilor si tu scrii (in maximum 10 minute am fost ridicata in picioare de 2 ori in data de 23.08.2013 la Ploiesti si notata sub nivelul lucrarii, pe data de 03.12.2015 am facut 100 de puncte din 100 de puncte, dar afisat 95 puncte ca asa a zis Domnul Presedinte Diaconu al ANAF), terorizarea salariatilor bine pregati de sefii carora le este frica ca pot fi inlocuiti in orice moment (in ficare zi salariatii cu pregatiri superioare sunt supusi terorii sub orice forma: fa de ce ai venit cu concediul medical ca ai viroza su nu ai venit cu concediul medical ca est nebuna dupa ce am cerut ajutorul conducerii superioare si mi-a trimis astfel de functionar care nu loc sa verifice declaratiile fiscale modificate de salariati deoarece agentii economici nu le-a facut lucrari agricole particulare, refuzau sa lucraze si sa prezinte dosare fiscale sau monitoarele oficiale spre studiul sefului direct, prezenatrea la locul de munca in stare de ebrietate, consumul alcoolului in timpul de lucru, solicitarea bauturilor alcoolice agentilor economici pentru introducerea in sistemul informational a declaratii fiscale sau situatiilor financiare, conditionarea agentilor economici sa le tina evidenta contabila conta unor sume, anuntarea ag. ec. ca au situatii financiare periodice gresite fara motiv si sa vina cu anumite sume de bani pentru ale intocmi functionarul respectiv, nu-i bun raportul de inspectie fiscala la contribuabilii pe care nu-i suporta seful AIF si sa intocmesti alt raport de inspectie fiscala dupa placul unui sef care avea amanta unde-i tinea evidenta contabila intre orele 8:00 – 12:00 in zilele de lucru, apoi la sediul spunand : va doare in …, prostii dracului, blocand calculatoarele fara acces la Lex, fara scaune si birouri suficiente de desfasurarea activitatii timp de 8 ore, fara rechizite, toner, modificarea rapoartelor de inspectie fiscala prin stergerea numelui consilierului superior pe care nu-l dorea conducerea din motiv ca era bine pregatit, nu primea mita de la contribuabili care ne ofereau sume de bani si sotul era la PNL din prima si ultima pagina a RIF, obligarea colegilor sa faca referate sub diferite motive colegei bine pregatite, care venea de acasa cu noutatile legislative si sprijinea pe toti colegii sa nu greseasca in intocmirea documentelor fiscale zilnice pentru a o inlatura din sistemul ANAF, daca nu reusea prin astfel de metode puneau pe huliganii si alcoolicii din sistem sa aplice corectii fizice sau imi spuneau sa-mi dau demisia deoarece conducerea judeteana imi cere asta, ai sa plengi cu lacrimi ferbinti cand vei fi pe la Fetesti, cautati serviciul in alta parte cand am cerut sa ma lase si pe mine la Lehliu Gara unde sunt ceilalti colegi din zona, la fel cum sunt cei din zona Oltenitei, nu in fiecare zi sa fiu la Calarasi avand acasa mama imobilizata la pat (25.11.1997 – m: 20.07.2012) si sub ingrijirea mea). Daca spuneam de erori pe care le constatam si care puteau corectate, sefii care nu cunosc legislatia spuneau: este treaba lor, adica a celor care cu intentie fac astfel de operatiuni in evidenta fiscala aratand ca ei sunt mai presus de lege.

    – SA SE VERIFICE CU ATENTIE CE VOR SA ASCUNDA TOATE SANCTUINILE APLICATE PRIN ANCHETELE FACUTE DE SISTEMUL UNDE S-AU INTAMPLAT. ANCHETE FACUTE PRIN PRIETENII LEGATE LA CHERHANALE, CONCURSURI DE ORICE FEL, IN LOCUL ALTOR INSTITUTII CARE SUNT NEUTRE DE SISTEMUL UNDE SE INTAMPLA FAPTE CE POT FI SANCTIONATE CORECT, CONFORM LEGISLATIEI IN VIGOARE. NUMAI BINE!

  2. Se vorbeste laudativ, parca ,numai de sanctiuni in urma controalelor, oare nu ar fi mai benefice controalele de prevenire a unor incalcari a legislatiei in vigoare din domeniu, (poate de multe ori din necunoasterea legislatiei), cu stabilire de termene si masurii concrete de remediere a deficientelor constata. Cred ca ar fi o dubla eficienta, instruirea agentului econobic si utilizare banilor in dezvoltare si nu in amenzi. Dar asa suntem noi mai bine ii „pandim” pe agentii economici, astepam sa greseasca si atunci „top pe ei”, decat sa-i prevenim, instruim, cu alte cuvinte, ajutam. Maine, poimane o sa ramana numai „organele de control” si se vor controla si sanctiona intre ele auto desfiintiduse. Spor la munca.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.