AcasăLegislatie actualizataOMFP 164/2017 – procedura îndreptare erori plati obligatii fiscale (MO 108/2017)

OMFP 164/2017 – procedura îndreptare erori plati obligatii fiscale (MO 108/2017)

ANAF aduce la cunostinta aparitia urmatoarelor acte normative – Ordinul ministrului finantelor publice nr. 164 din 25 ianuarie 2017 pentru aprobarea Procedurii de îndreptare a erorilor din documentele de plata întocmite de debitori privind obligatiile fiscale (Monitorul Oficial nr. 108 din 8 februarie 2017) .

Prin ordin se aproba Procedura de îndreptare a erorilor din documentele de plata întocmite de debitori privind obligatiile fiscale, procedura care se aplica în urmatoarele situatii:

a) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat în alt cont bugetar decât cel corespunzator ori utilizând un cod de identificare fiscala eronat;
b) în contul bugetar, inclusiv în contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decât cele prevazute a se achita în contul respectiv;
c) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat într-un cont bugetar corespunzator unui alt buget decât cel al carui venit este obligatia fiscala platita.

Îndreptarea erorilor din documentele de plata se face pe baza unei cereri de îndreptare a erorilor din documentele de plata care se depune de debitor la organul fiscal competent.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA “Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Cererea trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

a) datele de identificare ale debitorului;
b) indicarea erorii ce urmeaza a fi îndreptata;
c) modul în care va fi reconsiderata aceasta plata;
d) numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii din documentul de plata;
e) numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;
f) suma totala achitata prin documentul de plata initial; g) data platii.

La cerere se anexeaza urmatoarele:

a) copia ordinului de plata;
b) copia extrasului de cont în care este înregistrata plata eronata;
c) copii de pe titlurile de creanta;
d) orice alte documente care atesta eroarea produsa.

Sursa (cu multumiri) – AJFP Mehedinti

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!