AcasăReglementari contabilePrincipalele modificări aduse reglementarilor contabile de OMFP 1938/2016 - precizări oficiale

Principalele modificări aduse reglementarilor contabile de OMFP 1938/2016 – precizări oficiale

Pornind de la aparitia in Monitorul Oficial, Partea I nr. 680 din 02 septembrie 2016 a Ordinului Ministerului Finanţelor Publice nr. 1938/17.08.2016text integral aici – privind modificarea şi completarea unor reglementări contabile (modificare OMFP 1.802/2014), ANAF vine cu urmatoarele precizari:

– prin ordin, se modifica câteva prevederi din OMFP nr. 1802/2014 privind contabilitatea conforma cu directivele comunitare si OMFP nr. 1286/2012 privind contabilitatea conforma cu Standardele Internationale de Raportare Financiara IFRS

– se transpune în legislatia româna o prevedere din Directiva nr. 2014/95/UE privind obligatia de a declara informatii nefinanciare sau informatii diversificate, ce instituie în seama unor întreprinderi sau grupuri de întreprinderi mari, obligatia de a depune declaratii nefinanciare.

– modificarile se adreseaza entitatilor de interes public care la data bilantului, depasesc un numar de 500 salariati.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

– entitatile au obligatia ca pe lânga situatiile financiare anuale întocmite conform formatului deja reglementat, sa întocmeasca si sa depuna o ”declaratie nefinanciara” care se include în raportul administratorului, având drept scop descrierea activitatii societatii din perspectiva problemelor de mediu, a situatiilor sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita.

– Declaratia nefinanciara poate fi întocmita si ca raport distinct al entitatii disjunct de Raportul administratorului.

– Prezentele reglementari se aplica începând cu data de 1 ianuarie 2017.

Sursa – Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

UPDATE – via Administratia judeteană a Finantelor Publice Bistrita-Năsăud

Entitătile de interes public, precum si alte entităti, care la data bilantului, depăsesc criteriul de a avea un număr mediu de 500 de salariati în cursul exercitiului financiar, includ în raportul administratorilor o declaratie nefinanciară care contine (în măsura în care acestea sunt necesare pentru întelegerea dezvoltării, performantei si pozitiei entitătii si a impactului activitătii sale) informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a dării de mită, inclusiv:


a) o descriere succintă a modelului de afaceri al entitătii;
b) o descriere a politicilor adoptate de entitate în legătură cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligentă necesară aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operatiunile entitătii, inclusiv, atunci când este relevant si proportional, relatiile sale de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective si modul în care entitatea gestionează riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performantă nefinanciară relevanti pentru activitatea specifică a entitătii.

Declaratia nefinanciară poate fi întocmită si ca raport distinct de Raportul administratorului.

Dacă o entitate întocmeste un raport separat corespunzător aceluiasi exercitiu financiar, indiferent dacă acest raport se bazează sau nu pe cadrele nationale, ale Uniunii sau internationale, care cuprinde informatiile cerute pentru declaratia nefinanciară, entitatea respectivă este scutită de obligatia de a întocmi declaratia nefinanciară, cu conditia ca acest raport separat:

a) să fie publicat împreună cu raportul administratorilor, în conformitate cu prevederile sectiunii 9.1. «Obligatia generală de publicare»; sau
b) să fie pus la dispozitia publicului într-un termen rezonabil care să nu depăsească 6 luni de la data bilantului, pe site-ul entitătii, si să fie mentionat în raportul administratorilor.


Descoperă mai multe la CabinetExpert.ro - blog contabilitate

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!

Descoperă mai multe la CabinetExpert.ro - blog contabilitate

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura