AcasăReglementari contabileÎnregistrarea în contabilitate a unor creanțe (neexecutare obligații contractuale) - răspuns oficial...

Înregistrarea în contabilitate a unor creanțe (neexecutare obligații contractuale) – răspuns oficial ANAF

Intrebare – Cum inregistreaza o societate in contabilitate bunurile preluate in contul unei creante ca urmare a neexecutarii unor obligatii contractuale de catre o societate partenere ?

Raspuns – Potrivit art.6 din Legea contabilităţii nr.82-1991, rep, cu modificările şi completările ulterioare, orice operaţiune economico financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.

Documentele justificative care stau la baza înregitrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.

Începând cu 1 ianuarie 2015, operatorii economici ale căror valori mobiliare nu sunt tranzacţioante pe o piaţă reglementată aplică Reglementările consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1802/2014, denumite în continuare reglementări contabile.

Conform pct.53 alin.(1) si (3) din reglementările contabile, efectele tranzacţiilor şi ale altor evenimente sunt recunoscute atunci când tranzacţiile şi evenimentele se produc (şi nu pe măsură ce numeralul sau echivalentul său este îcasat sau plătit) şi sunt înregistrate în contabilitate şi raportate în situaţiile financiare ale perioadelor aferente.

Veniturile şi cheltuielile care rezultă direct şi concomitent din aceeaşi tranzacţie sunt recunoscute simultan în contabilitate, prin asocierea directă între cheltuielile şi veniturile aferente, cu evidenţierea distinctă a acestor venituri şi cheltuieli.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Potrivit pct. 56 din reglemetările contabile, orice compensare între elementele de active şi datorii sau între elementele de active şi datorii sau între elementele de venituri şi cheltuieli este interzisă.

Toate creanţele şi datoriile trebuie înregistrate distinct în contabilitate, pe bază de documente justificative.

Eventualele compensări între creanţe şi datorii faţă de aceeaşi entitate efectuate cu respectarea prevederilor legale, pot fi înregistrate numai după contabilizarea crenţelor şi veniturilor, respectiv a datoriilor şi cheltuielilor corespunzătoare.

Pe cale de consecinţă din punct de vedere contabil, scăderea din evidenţă a creanţelor neîncasate şi primirea unor bunuri în contul acestor creanţe sunt operaţiuni economice distincte şi trebuie înregistrate ca atare pe baza documentelor justificative.

Bunurile primite în schimbul creanţelor neîncasate se evidenţiază în contabilitate la valoarea înscrisă în documentele justificative care atestă primirea acestora, prin urmare societatea va înregistra în contabilitate operaţiunile efectuate în conformitate cu clauzele cuprinse în contractele încheiate, cu respectarea prevederilor din reglemnentările contabile aplicabile.

Baza legala – Legea nr 82 / 1991 articolul art.6, Ordinul ministrului finantelor publice nr 1802 / 2014 articolul pct.53 alin.(1) si (3) , pct.56

Acesta nu reprezinta un act administrativ fiscal in sensul art. 41 din Codul de Procedura Fiscala sau un act administrativ de autoritate in sensul art. 1 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si nu este opozabil tertilor.

Sursa – anaf.ro (Speta publicata la data 9.06.2015)

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!