Aspecte importante cu privire la inventarierea patrimoniului la 31.12.2015 – info util

8
171

Pentru ca se apropie cu pasi repezi, va propunem in cele ce urmeaza, trecerea in revista a celor mai importante activitati cu privire la inventarierea anuala la 31.12.2015, inventariere care este obligatorie din punct de vedere legal si care daca nu este realizata poate atrage o serie de sanctiuni sau amenzi din partea organelor fiscale.

IN CONCLUZIE, TREBUIE RETINUTE URMATOARELE:

Comisiile de inventariere sunt coordonate, acolo unde este cazul, de catre o comisie centrala, numita prin decizie scrisa – MODEL DECIZIE 2015 IN CURAND – emisa de administratorul, ordonatorul de credite sau alte persoane care au obligatia gestionarii entitatii.

Comisia centrala de inventariere are sarcina sa organizeze, sa instruiasca, sa supravegheze si sa controleze modul de efectuare a operatiunilor de inventariere.

– Comisia centrala de inventariere raspunde de efectuarea tuturor lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor legale.

– Pentru desfasurarea în bune conditii a operatiunilor de inventariere, în comisiile de inventariere vor fi numite persoane cu pregatire corespunzatoare economica si tehnica, care sa asigure efectuarea corecta si la timp a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, inclusiv evaluarea lor conform reglementarilor contabile aplicabile.

Inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se pot efectua atât cu salariati proprii, cât si pe baza de contracte de prestari de servicii încheiate cu persoane juridice sau fizice cu pregatire corespunzatoare.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

– Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditori interni sau statutari. Prin proceduri interne, entitatile pot stabili ca la efectuarea operatiunilor de inventariere sa participe si contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fara ca acestia sa faca parte din comisie.

– Membrii comisiilor de inventariere nu pot fi înlocuiti decât în cazuri bine justificate si numai prin decizie scrisa, emisa de catre cei care i-au numit.

– În conditiile în care entitatile nu au niciun salariat care sa poata efectua operatiunea de inventariere, aceasta se efectueaza de catre administratori.

– Pe toata durata inventarierii, programul si perioada inventarierii se afiseaza la loc vizibil.

– Pentru desfasurarea corespunzatoare a inventarierii este indicat, daca este posibil, sa se sisteze operatiunile de intrare-iesire a bunurilor supuse inventarierii, luându-se din timp masurile corespunzatoare pentru a nu se stânjeni procesul normal de livrare sau de primire a bunurilor.

Inventarierea imobilizarilor necorporale se efectueaza prin constatarea existentei si apartenentei acestora la entitatile detinatoare, iar în cazul brevetelor, licentelor, marcilor de fabricz si al altor imobilizari necorporale este necesara dovedirea existentei acestora pe baza titlurilor de proprietate sau a altor documente juridice de atestare a unor drepturi legale.

BAZA LEGISLATIVA – reglementari OMFP nr. 2861/09.10.2009text integral – pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (publicat in Monitorul Oficial nr. 704/20.10.2009) o serie de aspecte pe care le consideram de avut in vedere pentru buna desfasurare a inventarierii anuale.

8 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.