Situațiile financiare ale societăților în lichidare – precizări ANAF (septembrie 2015)

3
428

ANAF informează că potrivit art. 28 alin. (1^1) şi art. 36 din Legea contabilităţii nr. 82/1991 republicata, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1)-(4) din aceeaşi lege, au obligaţia să întocmească situaţii financiare anuale, în cazul fuziunii, divizării sau lichidării, în condiţiile legii, care au aceleaşi componente cu situaţiile financiare anuale. Situaţiile financiare anuale întocmite în vederea efectuării operaţiunilor de fuziune, divizare sau a lichidării persoanelor respective se depun la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice în condiţiile prevăzute de reglementările contabile emise în acest sens.

Astfel:

– la deschiderea procedurii de lichidare, persoanele juridice intrate in lichidare depun la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, Situaţiile financiare anuale întocmite în vederea efectuării operaţiunilor de fuziune, divizare sau lichidare ( cod S1036);
– pe parcursul lichidării, persoanele juridice aflate in lichidare potrivit legii, depun la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 90 de zile de la încheierea fiecărui an calendaristic, o Raportare contabilă anuală (cod S1004);
– potrivit art. 263 si 268 din Legea societăţilor nr.31/1990, republicata, cu modificările si completările ulterioare, după terminarea lichidării, in vederea radierii, lichidatorii întocmesc Situaţia financiară după terminarea lichidării (cod S1039).

Formatul electronic al situaţiilor financiare anuale generat prin programul de asistentă, constă într-un fişier PDF având ataşat un fişier xml, care conţine datele de identificare a societăţii, la care trebuie ataşat şi un fişier cu extensia zip. Fişierul cu extensia zip va conţine situaţiile financiare anuale şi documentele cerute de lege aşa cum acestea sunt întocmite de societăţile comerciale şi scanate, alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip. Componentele şi structura situaţiilor financiare anuale sunt cele prevăzute de reglementările contabile aplicabile. Fişierul zip ataşat situaţiilor financiare anuale nu va conţine parolă.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Nedepunerea sau depunerea cu întârziere a acestor situaţii financiare constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda, potrivit prevederilor art. 42 din Legea contabilităţii nr. 82/1991 republicata, cu modificările şi completările ulterioare.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de persoanele cu atribuţii de inspecţie fiscală şi control financiar, precum şi de personalul altor direcţii din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, stabilit prin ordin al ministrului finanţelor publice.

Sursa (cu multumiri) – Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Teleorman

3 COMENTARII

  1. Intrebare:

    a gasit cineva acest tip de situatii financiare pe site-ul ANAF (S1036)?

    „ituaţiile financiare anuale întocmite în vederea efectuării operaţiunilor de fuziune, divizare sau lichidare ( cod S1036)”

  2. S1036 – Raportări contabile semestriale la 30.06.2014 întocmite de către entităţile din domeniul pensii private autorizate, reglementate şi supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, conform Normei Nr. 4/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 502 din 08.08.2013. Formatul electronic al raportărilor contabile semestriale la 30 iunie 2014, generat prin programul de asistenţă, constă într-un fişier PDF având ataşat un fişier XML, care conţine formularele cod 10, cod 20 şi cod 30.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.