Guvernul a aprobat cadrul legal pentru plata taxelor cu cardul, online și la Trezorerie – din 2015, pentru persoanele fizice

0
172

Potrivit AJFP Maramureş – persoanele fizice vor putea plăti cu cardul, online şi la terminalele Trezoreriei, impozitele şi taxele administrate de către ANAF, primării şi alte institutii publice, din 2015, conform unei ordonante aprobate de Guvern, care creează cadrul legal pentru implementarea acestei modalităti de plată.

În actul normativ se arată că Trezoreria Statului va fi autorizată ca acceptator de plată cu cardul bancar şi va presta acest serviciu pentru toate institutiile publice, astfel încât toti contribuabilii persoane fizice care detin carduri apartinând unui sistem de plată ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), să-şi poată achita printr-un punct unic toate impozitele şi taxele administrate de către ANAF, primării şi alte institutii.

Trezoreria va accepta conectarea la un sistem de plată numai în anumite conditii, printre care se stabileşte limitarea comisionului perceput fiecărei tranzactii la 0,3% din valoarea acesteia, nefiind acceptate comisioane fixe sau alte costuri suplimentare pentru Trezorerie şi institutii publice.

„Acest comision este corelat cu proiectul de regulament privind comisioanele interbancare pentru operatiunile de plată utilizând cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzactii la 0,2% din valoarea tranzactiei pentru cardurile de debit şi 0,3% pentru cele de credit”, a comunicat Ministerul Finantelor.

Comisioanele interbancare reprezentând plătile realizate între băncile acceptante şi băncile emitente pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plată sunt în prezent de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzactiile la bancomate, în care comisionul este plătit de banca emitentă băncii acceptante (proprietara ATM-ului), şi 1% (standard), 1,5% (e-commerce) şi 0,7% (petrol) pentru tranzactiile la terminalele de plată (POS), în care comisionul este plătit de banca acceptantă băncii emitente.

Aceste comisioane, în cazul sumelor achitate către comercianti, sunt recuperate de către băncile acceptante de la beneficiarii sumelor. Totodată, nu sunt acceptate alte costuri sau comisioane, inclusiv licente, mentenante sau îmbunătătiri ale sistemelor solicitate de către emitentii cardurilor sau sistemele de plăti. În plus, operatorii sistemelor de plăti trebuie să accepte realizarea unor actiuni de promovare şi educare, anuale, a contribuabililor pentru a utiliza plătile electronice.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Furnizarea serviciilor de acceptare de plăti la nivelul institutiilor publice se poate realiza şi direct prin intermediul Trezoreriei Statului, fără conectarea sau definirea institutiilor publice ca şi comercianti şi fără solicitarea de comisioane sau alte costuri de către emitentii cardurilor sau sistemele de plăti pentru Trezoreria Statului şi institutii publice.

Fată de conditiile specificate, pot apărea conditii suplimentare ulterior conectării Trezoreriei la un sistem de plată, pe care acesta trebuie să le accepte în maxim trei luni de la aprobarea lor, altfel procesarea cardurilor de plată aferente sistemului respectiv va fi sistată.

Plata comisioanelor aferente tranzactiilor, suportate de la bugetul de stat, se va realiza prin debitarea directă şi /sau prin emiterea de facturi la termenele stabilite de sistemele de plată. Bugetul de stat sau, după caz, cel al Trezoreriei, suportă cheltuielile cu implementarea, dezvoltarea şi mentenanta aplicatiilor pentru serviciile de acceptare de plăti electronice, precum şi cele pentru prestarea serviciilor de procesare, decontare, comunicatii şi alte servicii sau resurse necesare activitătii de acceptare de plăti electronice cu carduri.

„Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor încasa venituri bugetare, întrucât se utilizează sistemul actual de decontare utilizat în relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat”, se precizează în comunicatul ministerului.

Diferentele de curs nefavorabile aferente tranzactiilor cu cardul, în valută, sunt suportate din bugetul de stat, iar cele favorabile vor reprezenta venit la bugetul statului. Guvernul estimează costuri la bugetul de stat, în urma aplicării proiectului, de 700.000 de lei pentru anul viitor şi 1,2 milioane lei pentru 2016, iar la bugetul local de 2 milioane lei în 2015 şi 2,3 milioane lei în 2016.

Serviciile ar putea fi extinse şi pentru firme, prin ordin emis de Ministerul Finantelor Publice, care va stabili tipurile de plăti care pot fi achitate prin acest sistem, nivelul comisioanelor şi entitatea care suportă comisionul.

„Proiectul pe care îl propunem astăzi spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de măsuri promovate în scopul îmbunătătirii conformării voluntare prin modernizarea şi facilitarea modalitătilor de plată a obligatiilor fiscale, fără costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plată cu cardul bancar este încă o măsură prin care administratia îşi adaptează serviciile, venind în întâmpinarea contribuabilului”, se precizeaza în comunicatul MFP.

Reprezentantii ministerului apreciază totodată că noul sistem de plată furnizat de Trezoreria Statului va contribui atât la stimularea plătilor cu mijloace electronice moderne, cât şi la diminuarea plătilor în numerar efectuate de către contribuabil la ghişeele institutiilor publice. În prezent, contribuabilii îşi pot achita taxele şi impozitele în numerar la casierii, prin virament bancar sau mandat poştal.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.