AcasăTVA - modificari si noutatiCategoriile de deşeuri pentru a căror livrare se aplică măsurile de simplificare...

Categoriile de deşeuri pentru a căror livrare se aplică măsurile de simplificare (taxarea inversa)

Prin OG nr.30/2011 – text integral – publicată în M.O. nr.627/02.09.2011 a fost modificată lit. a), alin. 2 a art. 160 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal cu privire la măsurile de simplificare pentru livrarea de deşeuri şi au fost stabilite categoriile de deşeuri pentru a căror livrare se aplică măsurile de simplificare, astfel :

– livrarea de deşeuri feroase şi neferoase, deşeuri de material reciclabile şi materiale reciclabile uzate constând în hârtie, hârtie cartonată şi carton, material textil, cauciuc şi plastic, cioburi de sticlă şi sticlă

si

– livrarea materialelor prevăzute mai sus, după prelucrarea acestora prin operaţiuni de curăţare, polizare, selecţie, tăiere, fragmentare, presare sau turnare în lingouri

Condiţia obligatorie pentru aplicarea taxării inverse este ca atât furnizorul, cât şi beneficiarul să fie înregistraţi în scopuri de TVA conform art.153 din Codul fiscal.

Contribuabilii care colectează deşeuri – modificari importante ce trebuie avute in vedere – click aici

În cazul livrărilor de astfel de bunuri, inclusiv pentru avansurile încasate, furnizorii emit facturi fără taxă şi înscriu pe aceste facturi o menţiune referitoare la faptul că au aplicat taxarea inversă. Taxa se calculează de către beneficiar şi se înscrie în facturi şi în jurnalul pentru cumpărări, fiind preluată atât ca taxă colectată, cât şi ca taxă deductibilă în decontul de taxă. Din punct de vedere contabil, beneficiarul va înregistra în cursul perioadei fiscale 4426 = 4427 cu suma taxei aferente.

Înregistrarea taxei de către cumpărător atât ca taxă colectată, cât şi ca taxă deductibilă în decontul de taxă este denumită autolichidarea taxei pe valoarea adăugată.

Colectarea taxei pe valoarea adăugată la nivelul taxei deductibile este asimilată cu plata taxei către furnizor.

Sursa – finantearges.ro

3 COMENTARII

  1. […] Procedura pe aceasta problematica, in genere, este urmatoarea: – se incheie un contract de predare deseuri rezultate, catre o societate specializata pe colectarea deseuri (deseuri nepericuloase), cantitativ. – concomitent, cele mai multe firme incheie un contract de transfer de responsabilitate, conform legii, cu o alta societate, care se angajeaza sa colecteze de pe piata cantitatea de deseuri necesara care ar trebui predata in limitele procentelor pe care vi le-am spus mai sus. – se insumeaza cantitatile si diferenta pana la procentul de atins se declara la Administratia Fondului pentru Mediu rezultand o suma de platit, eventual. Categoriile de deşeuri pentru a căror livrare se aplică măsurile de simplificare (taxarea inversa) – click aici […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!