Politicile contabile proprii din fiecare firma

2
167

În aplicarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, entităţile trebuie să dezvolte politici contabile proprii care se aprobă de administratori, potrivit legii. În cazul entităţilor care nu au administratori, politicile contabile se aprobă de persoanele care au obligaţia gestionării entităţii respective.

Politicile contabile nu pot fi unitare sau „standardizate” deoarece ele trebuie să fie adaptate specificului activităţii societăţii comerciale. Totuşi, regulile şi tratamentele contabile trebuie să fie cele prevăzute de Reglementările contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităţilor Economice Europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3055/2010.

În funcţie de modul de prezentare al politicilor contabile, acestea pot să apară sub formă de:

– un document (manual) care cuprinde atât reguli şi tratamente contabile prevăzute de reglementările contabile, cât şi documente justificative ce stau la baza înregistrării operaţiunilor economico-financiare;
– două sau mai multe documente care formează un tot unitar, cum este cazul societăţilor comerciale care utilizează programe informatice complexe care au proceduri şi înregistrări standardizate. În astfel de cazuri, se poate ca regulile contabile aprobate de administratori să fie completate cu tratamentele contabile şi procedurile de sistem.

În toate cazurile, se va avea în vedere aprobarea politicilor contabile de către administratori.

sursa – Ghid 3055

2 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.