Revisal 2011 – schimbari preconizate prin ultimul proiect de HG aparut

4
125

Prin ultimul proiect de hotărâre de Guvern, propus de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor – detalii proiect aici – se reglementează, în principal, următoarele:

– Instituirea obligaţiei pentru misiunile diplomatice din România, respectiv ambasadele, reprezentanţele, consulatele generale şi consulatele oficiale de a înfiinţa şi transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncă;

– Completarea şi transmiterea registrului de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, care deţine calificare/specializare/perfecţionare în domeniul resurselor umane şi cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator

– Posibilitatea angajatorilor de a contracta un serviciu de completare şi transmitere a registrului, respectiv de a încheia contracte de prestări servicii cu prestatori înregistraţi la inspectoratele teritoriale de muncă, care desfăşoară atât activitatea de completare şi transmitere a registrului, cât şi activitatea de resurse umane.

PENTRU A FI LA CURENT CU STIRILE IN DOMENIU – VA PUTETI ABONA LA NEWSLETTER-UL NOSTRU – INTRODUCETI ADRESA DE MAIL IN PARTEA DREAPTA ===>>> SUB CALUPUL DE RECLAME SI APOI CLICK PE “SUBSCRIBE”.

– Instituirea obligativităţii de a completa registrul în ordinea angajării, prin înscrierea următoarelor elemente:

a) elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP), cetăţenia şi ţara de provenienţă (UE, non-UE, SEE);
b) data angajării;
c) perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea;
d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de muncă;
f) durata normală a timpului de muncă şi repartizarea acestuia;
g) salariul, sporurile şi cuantumul acestora;
h) perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale;
i) data şi temeiul încetarii contractului individual de muncă.

– Termenele de completare/înregistrare a acestor elementelor în registru;

CONSIDERATIILE NOASTRE CU PRIVIRE LA ACESTE SCHIMBARI – CLICK AICI

– Modalitatea de transmitere la ITM a registrului electronic;

– Obligaţia angajatorilor/prestatorii de servicii înregistraţi conform prezentei hotărâri de a completa şi transmite registrul la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, după caz, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat, cu obligaţia completării acestuia cu elementele prevăzute în hotărâre;

– Reglementarea obligaţiei angajatorului de a întocmi dosarul personal pentru fiecare salariat, precum şi reglementarea conţinutului acestui dosar;

– Detalierea modalităţii şi termenului de eliberare de către angajator, la cererea salariatului sau fostului salariat, a unor documente privind activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidenţă şi din dosarul personal;

Acte normative în vigoare ce vor fi modificate sau abrogate, ca urmare a intrării în vigoare a proiectului de act normativ:

a) acte normative care se modifică sau se abrogă ca urmare a intrării în vigoare a proiectului de act normativ – Hotărârea de Guvern nr. 161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor
b) acte normative ce urmează a fi elaborate în vederea implementării noilor dispoziţii – Ordin al ministrului muncii familiei şi protecţiei sociale pentru aprobarea procedurii de transmitere a registrului general de evidenţă a salariaţilor, în format electronic.

Sursa – nota fundamentare

4 COMENTARII

  1. […] Pai atunci cand vrei sa reglementezi chestia asta – completarea şi transmiterea registrului de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, care deţine calificare/specializare/perfecţionare în domeniul resurselor umane şi cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator – cum poti sa o faci fara sa intrebi organizatiile patronale, CECCAR-ul sau pe fiecare firma in parte. SINTEZA PRECONIZARI SCHIMBARI LA REVISAL – POSTAT IERI – CLICK AICI […]

  2. nesimtire curata.niste prestatori inregistrati la itm !!! pentru nimic.numai in revisal nu se mai inregistrau concediile medicale.Acestea se inregistreaza in d112 asa ca se pot transmite de catre fisc la toate institutiile doritoare.incredibil ce le mai poate trece prin cap capetelor luminate care conduc ministere,institutii.rusine!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.