Regimul TVA aferent donatiilor in bani, inclusiv a celor realizate prin intermediul operatorilor de telefonie

1
218

In conformitate cu prevederile Codului fiscal, donatiile in bani, inclusiv cele realizate prin intermediul operatorilor de telefonie, nu reprezinta operatiuni in sfera TVA. Din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, reprezinta operatiuni impozabile in Romania doar cele care indeplinesc anumite conditii prevazute de lege pentru a fi incadrate astfel, intre altele fiind conditionate de faptul ca trebuie sa rezulte dintr-o activitate economica, respectiv o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, precum si de existenta platii.

Prin urmare, in situatia in care operatorul de telefonie actioneaza numai ca un colector de fonduri, respectiv toata suma facturata catre clienti este virata in contul persoanelor care au suferit pagube importante de pe urma unei calamitati, operatiunea nu se cuprinde in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata.

Inca din anul 2005, cand s-a pus aceeasi problema din cauza inundatiilor din acel an, Ministerul Economiei si Finantelor si-a exprimat pozitia referitoare la colectarea de donatii banesti vis-a-vis de TVA, respectiv ca acestea nu intra in sfera taxei. MFP mentioneaza ca reglementarile fiscale referitoare la regimul taxei pe valoarea adaugata in cazul donatiilor in bani nu au suferit modificari din anul 2005 pana in prezent, prin urmare tratamentul fiscal aplicabil a ramas neschimbat.

MFP precizeaza insa ca in cazul in care operatorul de telefonie incaseaza de la clienti un tarif, din care o parte este virata in conturile special deschise pentru ajutorarea persoanelor care au suferit pagube importante de pe urma unei calamitati, iar alta parte este pastrata de societate, se va defalca tariful pe factura emisa clientilor astfel: partea din tarif reprezentand donatia se va factura fara taxa pe valoarea adaugata, iar partea din tarif reprezentand serviciul societatii de telefonie se va factura cu taxa pe valoarea adaugata.

sursa – mfinante.ro

Anunțuri publicitare

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.