Continutul obligatoriu al unui Regulament Intern (fostul ROI)

2
297

In conformitate cu articolul 258 din Codul Muncii, regulamentul intern se întocmeste de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz, si cuprinde cel putin următoarele categorii de dispozitii:

a) reguli privind protectia, igiena si securitatea în muncă în cadrul unitătii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminării si al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnitătii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si al salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinară;
h) modalitătile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice.

Regulamentul intern se aduce la cunostintă salariatilor prin grija angajatorului si îsi produce efectele fată de salariati din momentul încunostintării acestora. Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator.

Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afisează la sediul angajatorului si orice modificare ce intervine în continutul regulamentului intern este supusă procedurilor de informare prezentate mai sus.

Anunțuri publicitare

2 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.