Ce trebuie sa contina procesul-verbal de inventariere conform noilor modificari

1
172

Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

Rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal, in conformitate cu noile modificari in legislatia pe aceasta cazuistica.

Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente:
– data intocmirii,
– numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere,
– numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere,
– gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate,
– data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere,
– rezultatele inventarierii,
– concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate,
– propuneri de masuri in legatura cu acestea,
– volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata
– propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic,
– propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale,
– propuneri de scoatere din evidenta a imobilizarilor necorporale,
– propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri,
– constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune,
– alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.

Sursa – link

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.