Guvernul intentioneaza reducerea numarului de taxe si tarife

0
185

Guvernul a adoptat ieri, in urma unei sedinte, un memorandum cu privire la reducerea numărului de taxe şi tarife, urmând ca până în data de 15 aprilie ministerele să prezinte propunerile de anulare, reducere sau comasare a acestor taxe, deoarece în acest moment există 558 de impozite şi taxe instituite prin 185 de acte normative.
Ministrul Finanţelor, Gheorghe Pogea, a anunţat constituirea unui grup de lucru interministerial, format din reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor şi ai celorlalte ministere şi instituţii implicate în gestionarea acestor taxe, care vor efectua o analiză cu privire la costul, respectiv beneficiul adus de fiecare taxă, impozit sau tarif.

Iata si extras din declaratia ministrului de resort- Gheorghe Pogea:

„Vă pot informa la această oră că, în urma unei analize, pe care am efectuat-o împreună cu direcţia de specialitate din ministerul Finanţelor Publice, că astăzi în România există un număr extrem de mare de taxe, tarife. Mai exact 558 de taxe şi tarife de natură fiscală şi nefiscală. Ceea ce vreau să spun, vis-à-vis de sistemul birocratic şi această fiscalitate excesivă, cele 558 de taxe şi tarife de natură fiscală şi nefiscală s-au făcut în baza a 185 de acte normative care, de fapt, reglementează domeniul taxelor şi tarifelor.

În calitate de ministru al Finanţelor am propus, astăzi (n.r ieri), Guvernului, constituirea unui grup de lucru interministerial, format din reprezentanţi ai ministerului de Finanţe şi din fiecare minister desemnat sau instituţie publică implicată, care va avea următoarele atribuţii în perioada imediat următoare: vom efectua o analiză cost – beneficiu, referitoare la fiecare taxă şi tarif în parte, şi vom analiza şi vom decide oportunitatea menţinerii sau nu a acestora. Acest lucru se va întâmpla până pe data de 31 martie 2009, când vom prezenta Guvernului României o informare cu rezultatele analizei şi propunerile grupului de lucru ministerial.

În funcţie de aceste decizii de reducere, comasare sau schimbarea nivelului lor, categoric că vor urma elaborarea de acte normative, de către fiecare minister în parte, pentru a proceda la simplificarea şi la reducerea lor. Eu cred că este important pentru dumneavoastră să ştiţi, – vis-à-vis de angajamentul Guvernului de a crea condiţii mult mai bune pentru mediul de afaceri -, să vă dau câteva date, ca să ne dăm seama de amplitudinea şi unde sunt localizate aceste taxe. Spre exemplu, din 558 de taxe, impozite şi tarife, 74 sunt de natură fiscală, iar 484 sunt taxe şi tarife nefiscale. Cum sunt localizate ?

Câteva exemple. La ministerul Mediului 102 taxe şi tarife. La ministerul Administraţiei şi Internelor – 50, la ministerul Economiei – 41, la ministerul Transporturilor şi Infrastructurii – 40, la ministerul Agriculturii – 37, la ministerul Sănătăţii – 35, la Justiţie – 30, Agenţia Sanitar-Veterinară – 29, la Muncă – 24, ş.a.m.d.

Decizia Guvernului este foarte clară: dorim să simplificăm şi să reducem numărul de taxe şi tarife. Odată cu Codul Fiscal cred că vom avea în România o mult mai bună predictibilitate, pentru mediul de afaceri. Iar Codul Fiscal, care urmează să fie elaborat – aşa cum am mai anunţat în întâlnirile mele anterioare cu presa, în prima parte a anului – îl consider extrem de important pentru stabilitatea economico-financiară şi pentru ceea ce aşteaptă mediul de afaceri: transparenţă şi predictibilitate. Atât în legătură cu decizia noastră de a reduce para-fiscalitatea din România.

Aş face un scurt comentariu la întrebarea pusă de dumneavoastră, în legătură cu Fondul de Contragarantare. Este al doilea act normativ care a fost elaborat de ministerul Intreprinderilor Mici şi Mijlocii – Fondul de Garantare, şi astăzi de Contragarantare. Scopul este acela de a sprijini în primul rând întreprinderile mici şi mijlocii, în acest proces de împrumut, iar statul din cele două fonduri vine şi poate multiplica împrumuturile şi vine cu o garanţie suplimentară. Din această perspectivă vom asigura condiţii mult mai bune pentru ca fluxurile financiare de care au nevoie întreprinderile mici şi mijlocii să apară la momentul potrivit. Astfel, putem să dăm drumul la proiecte, care sunt astăzi în aşteptare.”

Succes domnilor guvernanti si asteptam cu interes rezultatul!
sursa – gov.ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.