Megacontrol fiscal in aprilie

0
164
Sistemele electronice instalate cu ocazia aderarii vor intra in actiune pe 25 aprilie, cind Fiscul va verifica toate tranzactiile purtatoare de TVA.
Firmele si persoanele fizice care efectueaza livrari si achizitii intracomunitare trebuie sa completeze si sa depuna declaratia recapitulativa privind TVA in primul trimestru, pina pe 25 aprilie, conform unor instructiuni publicate ieri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

„Pe 25 aprilie centralizam toate operatiunile intracomunitare pe baza declaratiilor recapitulative depuse de firme. Apoi le vom confrunta cu datele din tarile cu care au avut relatii comerciale, cu ajutorul sistemului VIES de urmarire a tranzactiilor cu TVA. Toate firmele ale caror declaratii nu coincid cu datele strinse de la statele UE vor fi controlate“, a avertizat miercuri, Bogdan Hutuca, vicepresedinte al Agentiei Fiscale.
Declaratia se completeaza numai de catre persoanele inregistrate ca platitori de TVA care au realizat in primul trimestru livrari si/sau achizitii intracomunitare de marfuri. Declaratia recapitulativa se depune, in format electronic, la registratura organului fiscal, la posta, prin scrisoare recomandata, pe pagina de web a Ministerului Finantelor sau prin Sistemul Electronic National (e-guvernare).
Formatul electronic al declaratiei recapitulative se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor. Acesta poate fi luat, gratuit, la unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.

Ce trebuie sa contina declaratia
ANAF a publicat ieri informatiile care trebuie sa existe in baza de date electronica: numerele de identificare TVA atribuite de statul membru partenerilor de afaceri din UE si valoarea totala a tuturor livrarilor intracomunitare de bunuri, efectuate de catre toti operatorii inregistrati ca platitori de TVA in statul membru.
De la data aderarii, firma de la noi care a vindut un produs sau un serviciu unui client dintr-un stat membru va mentiona TVA doar pe factura, in cota de 19%, cumparatorul strain urmind sa plateasca efectiv TVA la cota prevazuta in statul respectiv. La achizitii e invers. Cumparatorul roman plateste TVA interna.
Apoi, firma va depune la Finante decontul de TVA, lunar sau trimestrial, in functie de statut. Indiferent de statut, firmele depun trimestrial declaratia recapitulativa pentru livrarile si achizitiile intracomunitare, operatiune asemanatoare cu fostele declaratii de export sau de import.
Persoanele fizice care depun cu intirziere declaratia pot fi amendate cu sume cuprinse intre 50 si 1.500 de lei, iar firmele pot fi sanctionate cu sume de la 500 de lei la 10.000 de lei.

„Big Brother“ VIES
Declaratia trimestriala este folosita in programul electronic european VIES, prin intermediul caruia statele membre coopereaza administrativ in domeniul TVA. Autoritatile din statele membre schimba reciproc, prin mijloacele electronice, informatii despre TVA in tranzactiile intracomunitare. Astfel, ANAF poate verifica daca o firma care a cumparat marfa dintr-o tara UE a declarat aceeasi valoare ca si firma de la care a cumparat, intrucit ambele societati depun declaratii care pot fi confruntate prin sistemul elecronic VIES.
Peste jumatate dintre exporturile si importurile Romaniei se fac cu Uniunea Europeana, majoritatea firmelor romanesti care fac comert extern fiind active pe aceasta ruta.

Firmele si persoanele fizice care efectueaza livrari si achizitii intracomunitare trebuie sa completeze si sa depuna declaratia recapitulativa privind TVA in primul trimestru, pina pe 25 aprilie, conform unor instructiuni publicate ieri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).
Sistemele electronice instalate cu ocazia aderarii vor intra in actiune pe 25 aprilie, cind Fiscul va verifica toate tranzactiile purtatoare de TVA.

via – www.adrese-utile.ro

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.