AcasăDeclaratii fiscaleProcedură nouă înregistrare contracte de chirii - care sunt modificările aduse de...

Procedură nouă înregistrare contracte de chirii – care sunt modificările aduse de OPANAF nr. 2031/2022 (oficial)

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Dupa cum stiti, in Monitorul Oficial nr. 1164 din 05 decembrie 2022 , a fost publicat ORDINUL președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2031 din 17 noiembrie 2022 TEXT INTEGRAL – privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune”.

Avand in vedere cele de mai sus, va supunem atentiei un info oficial (via AJFP Dambovita – institutie careia ii multumim pentru posiblitatea preluarii informatiilor).

PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.

Prin O.G. nr. 16/2022 s-a modificat Codul Fiscal; astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2023, pentru persoanele fizice care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare şi cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, a fost instituită obligaţia de a înregistra contractul încheiat între părţi, precum şi modificările survenite ulterior, la organul fiscal competent.

Conform art. 1798 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, contractele de locaţiune încheiate prin înscris sub semnătură privată, care au fost înregistrate la organele fiscale, constituie titluri executorii pentru plata chiriei la termenele şi în modalităţile stabilite în contract sau, în lipsa acestora, prin lege.

Pentru aplicarea acestor prevederi a fost emis Ordinul preşedintelui ANAF nr. 114/2019, prin care a fost aprobată procedura de înregistrare a contractelor de locaţiune la organul fiscal competent, precum şi modelul şi conţinutul formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune”.

Ca urmare a obligației instituită de O.G. nr. 16/2022, au fost completate prevederile Ordinului nr. 114/2019. Astfel, prin prezentul ordin se aduc următoarele modificări:

a) se completează procedura de înregistrare a contractelor cu noile prevederi legale;
b) se completează formularul „Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune” cu informații privind cuantumul chiriei lunare;
c) se aprobă formularul „Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de înregistrare a contractelor de închiriere”.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

Prin urmare, pentru contractele de închiriere încheiate după data de 1 ianuarie 2023, proprietarii – PERSOANE FIZICE vor avea obligația înregistrării la ANAF în termen de 30 de zile de la data încheierii. Pentru contractele aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, proprietarii – PERSOANE FIZICE vor avea obligația înregistrării (dacă nu sunt deja înregistrate) până la sfârșitul lunii martie 2023 (termen de 90 de zile).

Proprietarii – PERSOANE JURIDICE pot opta pentru înregistrarea contractelor de închiriere (numai prin intermediul SPV).

Pentru bunurile deținute în comun, fiecare coproprietar – persoană fizică are obligația înregistrării contractului de închiriere.

Cererea de înregistrare, însoțită de copia contractului de închiriere, se depune de persoanele fizice direct la registratura organului fiscal, prin poștă sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță (SPV).

Organul fiscal va notifica persoanele fizice care figurează în evidențe cu venituri din chirii și care nu și-au îndeplinit obligația de înregistrare a contractelor.

Ordinul intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2023.

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

⏰ – OMF nr. 4268/2022 – întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale (bilanț 31.12.2022) – click aici
💡 – Codul Fiscal valabil în 2023 – inclusiv Normele Metodologice de Aplicare ale acestuia (Codul de Procedura Fiscală actualizat 2023) – CLICK AICI
✅ – Saga CLOUD si Revisal CLOUD (Cloud Conta) – recomandări de la noi pentru contabilitate si resurse umane la distanță – click aici
💡 – Inventarierea anuală a patrimoniului (la data de 31.12.2022) – recapitulare resurse gratuite, publicate de noi recent (necesare la dosar) – click aici
⏰ – Declarația 010 – modelul valabil în 2023, gratuit și editabil (în format Excel si in format PDF oficial) – click aici
💡 – OMF nr. 4636/2022 – listă active scutire impozit pe profit (info oficial si text integral) – click aici

💡 – OMF nr. 4291/2022 – pentru reglementarea unor aspecte contabile (noutăți in planul de conturi general – cont 6053, 6058, 467, 694) – CLICK AICI
⏰ – Decizie internă facturi, chitanțe, avize, etc. (pentru alocare serie și număr în 2023) – document necesar de întocmit la început de an (model actualizat) – CLICK AICI
💡 – Cursul de schimb valutar leu/euro la 31.12.2022 – indicator utilizat la calculul cifrei de afaceri sau alți indicatori (INFO 2023) – click aici
💡 – REMINDER – nu uitați de evaluarea anuală obligatorie a salariaților la final de 2022 (info, plus model fisă evaluare anuală) – click aici
💡 – Decizie internă privind programarea (planificarea) concediilor de odihnă pe anul 2023 – gratuit, editabil și actualizat (model) – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici

💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.000 lei – 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – ANUL NOU VEȘTI BUNE ARE – Ce modificări salariale aduce 2023? – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici
💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI

💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 1447/2022 (3.000 lei) – nivel contravenții (sancțiuni)CLICK AICI
💡 – Ce se întâmplă cu contractele de muncă aflate în derulare în privința introducerii noilor clauze obligatorii? Este nevoie de acte adiționale? – CLICK AICI

💡 – Model editabil Contract Individual de Muncă (in Word) – conform noului model-cadru impus de OMMSS nr. 2171/2022 click aici
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.01.2023 – model UTIL pentru angajatori (gratuit, editabil) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – OUG 168/2022 – de la 1 ianuarie 2023, salariul minim în sectorul construcții se majorează de la 3.000 de lei la 4.000 de lei. Nu se impozitează și nu va fi inclusă în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/lună click aici
💡 – HG nr. 1447/2022 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în anul 2023, majorat la 3.000 de lei click aici

⏰ – Informare prealabilă angajat (minută) – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – click aici
📢 – Formular-tip de Act Constitutiv pentru societăți cu răspundere limitată (SRL) – model agreat de ONRC (conf. OMJ nr. 5307C/2022) – click aici
⏰ – Minuta informare prealabilă, întocmită cu ocazia unui Act Adițional la CIM – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Dupa cum stiti, in Monitorul Oficial nr. 1164 din 05 decembrie 2022 , a fost publicat ORDINUL președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2031 din 17 noiembrie 2022 - TEXT...Procedură nouă înregistrare contracte de chirii - care sunt modificările aduse de OPANAF nr. 2031/2022 (oficial)
error: Conținutul este protejat !!