AcasăCodul munciiInspecția Muncii recomandă angajatorilor să apeleze la consilierea inspectorilor de muncă (oficial)

Inspecția Muncii recomandă angajatorilor să apeleze la consilierea inspectorilor de muncă (oficial)

Inspecţia Muncii a desfăşurat, în perioada 27 august – 14 septembrie 2018, acţiuni de control în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare totală de 1.247.032 de euro, adică 5.798.700 de lei.

Au fost depistate 549 persoane care lucrau fără forme legale, dintre acestea 53 erau din județul Caraș Severin, 49 din Prahova și 46 din județul Arad.

În domeniul relaţiilor de muncă, au fost efectuate 3516 controale în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de 5.038.700 de lei, din care 4.350.000 de lei pentru muncă nedeclarată, și au fost sancţionaţi 729 de angajatori.

În aceeaşi perioadă, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost efectuate 2612 controale, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de 760.000 de lei. Angajatorii au comunicat către inspectoratele teritoriale de muncă 402 de evenimente care, în urma cercetărilor efectuate de inspectorii de muncă, vor fi sau nu încadrate ca fiind accidente de muncă. Dintre acestea, 171 au avut loc în București și 41 în județul Argeș.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS) – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI.

”Primul pas în respectarea legislației muncii presupune cunoașterea și înțelegerea prevederilor legale referitoare la relațiile de muncă și la securitatea și sănătatea în muncă. În acest sens, cred că am putea realiza și mai multe acțiuni de prevenire, foarte utile angajatorilor și angajaților, deopotrivă, dacă angajatorii ar solicita ajutorul și consilierea inspectorilor de muncă de fiecare dată când trebuie să implementeze o prevedere legală, un regulament de ordine interioară sau alte modificări de natură să afecteze mediul și locul de muncă. Recomand angajatorilor să apeleze la consilierea inspectorilor de muncă în următoarele situații: elaborarea unui regulament intern, derogări de la durata maximă a timpului de lucru, implementarea unui program de lucru individualizat, muncă disimulată, condiții de încetare amiabilă a unui contract de muncă individual sau colectiv, clauze contractuale pentru salariații cu statut special, evaluarea corectă a riscurilor privind securitatea și sănătatea la locul de muncă.” – Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.

Sursa – Serviciul Comunicare Inspectia Muncii

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!