AcasăReglementari contabileDescărcarea de gestiune în cazul defectării aparatului de marcat - raspuns oficial...

Descărcarea de gestiune în cazul defectării aparatului de marcat – raspuns oficial ANAF

Intrebare – Se solicită precizări referitoare la documentele în baza cărora se face descărcarea din gestiune a produselor livrate către populație, în cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, în condițiile aplicării dispozițiilor art.1 alin.(8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Raspuns – Potrivit dispoziţiilor art.1 alin.(8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, până la repunerea în funcţiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, pe perioada defectării acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligaţi să înregistreze în registrul special toate operaţiunile efectuate şi să emită chitanţe, în condiţiile legii, pentru respectivele operaţiuni şi facturi, la cererea clientului.

De asemenea, dispozițiile art. 65 alin.(3) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.28/1999, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.479/2003, republicată, cu modificările ulterioare, stabilesc că registrul special şi raportul zilnic reprezintă documentele pe baza cărora se înregistrează veniturile din activitatea de comerţ cu amănuntul şi prestări de servicii, direct către populaţie, în evidenţa contabilă a utilizatorului, cu excepţiile prevăzute de lege.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA “Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 1 alin.(8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, în cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale – registrul special este documentul în care se înregistrează toate operațiunile efectuate până la data punerii în funcțiune a aparatelor de marcat, considerăm că descărcarea din gestiune se poate face pe baza datelor înscrise în registrul special, acesta fiind documentul care face dovada ieșirii mărfurilor din gestiune.

Baza legala – Ordonanta de urgenta a guvernului nr 28 / 1999 articolul 1 al.8, Hotararea guvernului nr 479 / 2003 articolul 65 al.3

Acesta nu reprezinta un act administrativ fiscal in sensul art. 41 din Codul de Procedura Fiscala sau un act administrativ de autoritate in sensul art. 1 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si nu este opozabil tertilor.

Sursa – anaf.ro (Speta publicata la data 9.06.2015)

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!