AcasăSalarizareProblematica depunerii fiselor fiscale in anul 2011 - info cu lucruri bine...

Problematica depunerii fiselor fiscale in anul 2011 – info cu lucruri bine de stiut

Dupa cum se site , plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor că au obligaţia depunerii fişelor fiscale pentru anul 2010. Acestea se depun la unitatea fiscală în a cărei rază teritorială aceştia îşi au domiciliul fiscal sau unde sunt luaţi în evidenţă, până în ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului 2011, în format electronic, însoţite de borderoul centralizator editat cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat conform legii.

Angajatorii vor edita fişa fiscală în format hârtie, în două exemplare semnate şi ştampilate, conform legii: unul se păstrează de către angajator iar celălalt se înmânează angajatului.

IMPORTANT – Fisele fiscale listate cu ajutorul aplicatiei trebuie insotite si de:
– adresa inaintare – CLICK AICI PENTRU MODEL
– borderou – pe care il listati din aplicatie (de acolo de unde listati si fisele)

Precizări pentru cazuri particulare

Sediile secundare ale angajatorilor persoane juridice, înregistrate ca plătitori de impozit pe venitul din salarii, depun fişele fiscale ale angajaţilor proprii la unitatea fiscală în a cărei rază teritorială sunt înregistrate sediile secundare respective. În cazul în care, la data depunerii fişelor fiscale, sediul secundar este desfiinţat, depunerea fişelor fiscale se va face de către persoana juridică de care a aparţinut sediul secundar, la administraţia fiscală la care este înregistrată persoana juridică.

Formularul 210 – fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii (info util) – click aici

Când un angajat a lucrat în cursul anului la mai mulţi angajatori, aceştia sunt obligaţi să-i acorde deducerea personală corespunzător perioadei lucrate, să completeze şi înmâneze un exemplar al fişei fiscale odată cu definitivarea formelor de lichidare sau la încetarea raporturilor în baza cărora au fost obţinute veniturile din salarii.

Atenţie! În situaţia în care un angajat a lucrat în cursul anului fiscal la mai multe sedii secundare ale aceluiaşi angajator – persoană juridică, se va întocmi o singură fişă fiscală care va fi depusă de sediul secundar, în evidenţele căruia figurează la data de 31 decembrie a anului de raportare.

Fişa fiscală pentru salariaţii care au fost detaşaţi la o altă unitate se completează de unitatea care a încheiat contractele de muncă cu aceştia. În situaţia în care plata venitului salarial se face de unitatea la care salariaţii au fost detaşaţi, angajatorul care i-a detaşat comunică angajatorului la care aceştia sunt detaşaţi date referitoare la deducerea personală la care este îndreptăţit fiecare salariat, precum şi eventualele modificări ale acesteia apărute în cursul anului.

Pe baza acestor date, unitatea la care salariaţii au fost detaşaţi întocmeşte statele de salarii, calculează impozitul şi transmite lunar unităţii de la care au fost detaşaţi informaţii privind alte deduceri, venitul bază de calcul, precum şi impozitul reţinut pentru angajat, în scopul completării fişei fiscale.

Persoanelor fizice care încetează să obţină venituri din salarii sau asimilate salariilor în timpul anului, angajatorii le vor înmâna un exemplar al fişei fiscale odată cu definitivarea formelor de lichidare sau la încetarea raporturilor în baza cărora au fost obţinute veniturile din salarii.

Important! În fişa fiscală se înscriu sumele cuprinse în statele de salarii sau alte documente prevăzute de lege aferente perioadei impozabile şi plătite angajaţilor până la data limită de depunere a fişelor fiscale.

Link-ul pentru aplicatie il gasiti urmand link-ul acesta – CLICK AICI

Sancţiuni

Nerespectarea de către plătitorii de salarii şi venituri asimilate salariilor a obligaţiilor privind completarea şi păstrarea fişelor fiscale, precum şi neîndeplinirea obligaţiilor privind transmiterea la organul fiscal competent sau la terţe persoane (inclusiv angajat) a fişelor fiscale în termenul stabilit se sancţionează cu amendă: pentru persoanele fizice – de la 500 la 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice – de la 1.000 la 5.000 lei.

Baza legală:
– prevederile art. 59 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
– Ordinul ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 2.293/.2007, pentru aprobarea modelului şi conţinutului fişei fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 866/2007;
– art. 219 alin. (1) lit. h) şi i) alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare.

NU MERGETI FARA BORDEROUL CARE VI-L LISTEAZA APLICATIA, DOARECE NU O SA VI LE PRIMEASCA.

info si via – http://www.finantevalcea.ro/

16 COMENTARII

  1. Alt caz particular….incetarea unui contract de munca in ianuarie 2010…si incheierea altuia in februarie 2010 (functie de baza, acelasi angajat, aceeasi firma, salariu diferit). Ma gandesc sa depun o FF1 pentru ianuarie cu inscrierea datei incetarii contractului intial..si una aferenta noului contract. Ce spuneti…are sens?

  2. Buna dimineata. Unde trebuie depuse fisele fiscale pentru sediul secundat aferente anului 2010? In judetul unde este sediul secundar sau unde este cel principal?

  3. Am citit prevederile ordinului 233/01.02.2011 publicat in M.O. 101/08.02.2011 unde scrie ca se depun la sediul principal, insa vroiam sa stiu daca este valabil pentru fisele din 2010, intrucat pe site scrie “Sediile secundare ale angajatorilor persoane juridice, înregistrate ca plătitori de impozit pe venitul din salarii, depun fişele fiscale ale angajaţilor proprii la unitatea fiscală în a cărei rază teritorială sunt înregistrate sediile secundare respective”. Astept pareri.

  4. @RAMY – din linkul dat mai sus o sa vezi comentariul unei persoane care a depus si pentru sediile secundare tot la DGFP de care tine sediul central.

  5. Cristiana, am avut si eu un caz in care unui angajat i-a incetat contractul intr-o luna si i s-a facut alt contract ulterior. Din cate stiu se face o singura fisa fiscala si nu mai treci data incetarii contractului. In cazul in care angajatul are contract anterior anului 2010, nu se trece nici data angajarii pentru fisa fiscala din 2010.

  6. Fişele fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii, pentru salariaţii care îşi desfăşoară activitatea în cadrul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, se depun de către contribuabilul care le-a înfiinţat la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia – de pe site de finante.

  7. Am si eu o intrebare: la fisele fiscale la data incetarii activitatii este data pe care o trecem in decizia de incetare sau data ultimei zile de lucru, pentru ca programul de salarii imi trece data ultimei zile de munca, cum este corect?

  8. Am urmatorul caz:
    pensionar cu 1/2 norma -angajat 01.04.2010 – functia de baza, greseala este ca nu am trecut deducerea de 250 lei si am generat ff2.
    mai pot face fise fiscale rectificative pentru 2010 si 2011 sau cum sa procedez pentru ca are de recuperat 360 lei in 2010 si 480 lei in 2011…….iar banii sunt la finante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!