Declararea in D 112 a impozitului pe veniturile din salarii datorat de salariatii care isi desfsaoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal

11
144

Pentru contribuabilii care au sedii secundare, plătitor de obligaţii fiscale este contribuabilul, inclusiv pentru venitul din salarii datorat de salariaţii care îşi desfăşoară activitatea la sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor (Art. 26 alin.2 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare).

Astfel, începând cu data de 01.02.2011 :

– Competenţa de administrare a creanţelor fiscale ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor revine organului fiscal competent în administrarea contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare.
– Declararea impozitului pe veniturile din salarii se face prin intermediul formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” – info completare D 112.

Pentru impozitul pe veniturile din salarii, în tabelul generat cu ajutorul programului de asistenţă, la rd.1 “Datorată”, şi respectiv rd.3 “De plată” se trece impozitul pe veniturile din salarii datorat pentru perioada de raportare prin cumularea impozitului pe veniturile din salarii datorat de sediul principal cât şi cel datorat de sediile secundare înregistrate fiscal.

În anexa 1.1 “Anexa angajator” la formularul 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, la secţiunea F “Impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare” se face defalcarea impozitului pe venitul din salarii pe sediul principal şi pe fiecare sediu secundar înregistrat fiscal.

Înfiinţarea de sedii secundare se declară la organul fiscal competent, potrivit legii. Competenţa pentru înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal în a cărui rază teritorială acestea se află situate (Art. 34 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare).

Sediile secundare plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor sunt cele definite la art. 32 alin.7 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. – ce prevede – “Orice persoană subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, instituţia publică şi instituţia publică locală, care are organizată o entitate, cu sau fără personalitate juridică, la altă adresă decât sediul social al subiectului respectiv, cu minim 5 persoane care realizează venituri din salarii, are obligaţia să solicite înregistrarea fiscală a entităţii respective, ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui rază teritorială se află adresa unde se desfăşoară efectiv activitatea acelei entităţi. Solicitarea se face în termen de 30 de zile de la data înfiinţării, pentru entităţile nou-înfiinţate”.

Termen de declarare

Prin abrogarea alin.7 – 9 ale art.111 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, alineate care stabileau termenele de declarare a impozitului şi contribuţiilor aferente veniturilor din salarii trimestrial/semestrial pentru anumite categorii de plătitori, pentru veniturile din salarii şi asimilate salariilor realizate începând cu data de 01.01.2011, termenul de declarare a impozitului pe veniturile din salarii şi contribuţiilor sociale este lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc veniturile salariale/se datorează contribuţiile sociale.

Declararea se face prin intermediul formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, formular ale căror model, conţinut, modalitate de depunere şi de gestionare sunt aprobate prin HG nr. 1397/2010 – text integral – publicată în Monitorul Oficial nr.897/31.12.2010.

Termenul de declarare este şi termen de plată.

sursa – finantearges.ro

Anunțuri publicitare

11 COMENTARII

  1. […] Întrebare : În pagina de prezentare a noului formular 112, el este denumit: “În acest sens, supunem dezbaterii publice conţinutul Formularului 112 DECLARAŢIA PRIVIND OBLIGAŢIILE DE PLATĂ A CONTRIBUŢIILOR SOCIALE, IMPOZITULUI PE VENIT ŞI EVIDENŢA NOMINALĂ A PERSOANELOR ASIGURATE,” … … dar, în proiectul de Ordonanţă de modificare a codului fiscal, ca şi în anexele de pe portal, denumirea este: “Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, deci lipseşte “impozitul pe venit”. Undeva trebuie corectat, vă rog să informaţi persoanele competente. Răspuns: S-a modificat si in proiectul de Ordonanta. Declararea in D 112 a impozitului pe veniturile din salarii datorat de salariatii care isi desfsaoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal – click aici […]

  2. La conventii civile se plateste cas si somaj chiar daca salariatul resapectiv este asigurat avand un contract de munca la o alta firma. Pana acum se oprea doar impoz si sanatate.

  3. se depune declaratia 112 de cei care au in vectorul fiscal contributiile de salarii dar nu au salariati? pana acum declaratiile 100 si 102 se depuneau cu zero.

  4. se depune declaratia 112 de cei care au in vectorul fiscal contributiile de salarii dar nu au salariati? pana acum declaratiile 100 si 102 se depuneau cu zero. eu am incercat sa o completez cu 0 dar nu-mi da voie sa o validez dak nu introduc cel putin un salariat….a mai intampinat cineva problema…..se cunoste vreo solutie in acest sens? help!!!

  5. Daca o firma nu are sedii secundare, la Anexa1.1–sectiunea F.1 Sediu principal se completeaza impozitul pe veniturile din salarii din anexa 1? sau se completeaza numai daca firma are sediu principal+sedii secundare?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.