AcasăGeneralCum se face depunerea declaratiilor fiscale de catre contribuabilii mari si mijlocii...

Cum se face depunerea declaratiilor fiscale de catre contribuabilii mari si mijlocii – din noiembrie 2010

Prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2520/2010 – link, publicat în Monitorul Oficial nr.670/01.10.2010, aşa cum a fost modificat de Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2568/2010 – link, publicat în Monitorul Oficial nr. 704/21.10.2010 s-a stability obligaţia contribuabililor mari şi mijlocii, precum şi a sediilor secundare ale acestora, de a depune următoarele declaraţii fiscale prin intermediul Sistemului Electronic Naţional, începând cu obligaţiile cu termen de declarare 25 noiembrie 2010:

100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”
101 „Declaraţie privind impozitul pe profit”
102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale
şi fondurilor speciale ”
120 „Decont privind accizele”
130 „Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă”
200 „Declaraţie privind veniturile realizate”
300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată”
301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată”
390 „Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri”
710 „Declaraţie rectificativă”

Semnarea declaraţiilor fiscale se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura eletronică.

Înregistrarea titularilor certificatelor calificate în calitate de reprezentanţi legali sau împuterniciţi pentru semnarea declaraţiilor fiscale se efectuează pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Se vor efectua următoarele operaţiuni :
– înregistrarea persoanei care deţine certificat digital calificat, împuternicită de către contribuabil pentru semnarea declaraţiilor fiscale, ca utilizator al serviciului „Depunere declaraţii on-line”, existent pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

– depunerea formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificate digital calificat” – model aici, însoţit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat, existente pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Documentul de confirmare se depune în format electronic, semnat digital de către solicitant şi confirmat prin semnătură electronică a Autorităţii de Certificare.

– cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completează, se transmite electronic şi se listează prin formalităţile puse la dispoziţie de serviciul „Depunere declaraţii-on line”.

– formularul 150 însoţit de următoarele documente se depun de către titularul certificatului calificat, la orice unitate fiscală din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală:
► documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi în copie
►documentul de împuternicire, din care rezultă dreptul titularului certificatului digital calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil autentificat de notarul public în situaţia în care titularul certificatului digital nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
sau
►documentul de împuternicire în original şi copie dacă titularul certificatului digital are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat (acest document poate fi Hotărârea adunării generale a acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale).

Notă :

* Contribuabilii pentru care nu există obligativitatea depunerii declaraţiilor fiscale on-line pot utiliza metoda de depunere a declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul Sistemului Electronic Naţional, ca metodă alternativă de declarare.
* Titularul unui certificat calificat poate fi desemnat/împuternicit pentru semnarea declaraţiilor fiscale de către mai mulţi contribuabili.
* Furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică sunt : CertSign, DigiSign şi Trans Sped

Instrucţiunile de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor online sunt disponibile pe portalul ANAF la adresa www.anaf.ro/ Declaraţii electronice/ Informaţii depunere declaraţii.

sursa – http://www.finantearges.ro/

4 COMENTARII

  1. Cred ca este o greseala in titlu – este vorba de contribuabilii mari si mijlocii, nu de cei mici (imi sarise inima cand am vazut “mici”!)

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!