Utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in cazul vanzarilor de bunuri cu plata in rate

– În cazul vânzarilor de bunuri cu plata în rate, bonul fiscal se emite în momentul încasarii ratei, pentru suma reprezentând contravaloarea ratei.

Mentionam ca, practica comerciala de vânzare cu plata în rate se aplica, de regula, în cazul bunurilor de folosinta îndelungata pentru care, potrivit legii, este obligatorie emiterea de facturi, iar instituirea obligatiei operatorilor economici de a emite bon fiscal si în cazul acestor vânzari a avut ca scop înlocuirea chitantei, ca element de încasare a ratelor, cu bonul fiscal emis cu aparatul de marcat electronic fiscal.

De asemenea, precizam ca emiterea bonului fiscal la livrarea bunului vândut cu plata în rate pentru valoarea integrala a acestuia fara încasarea efectiva a sumei înscrisa pe bon ar duce la înscrierea în raportul (Z) si implicit în memoria fiscala a unor sume neîncasate.

Potrivit art.4 alin.(4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 – text actualizat aici – privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, raportul fiscal de închidere zilnica (Z) este unul din documentele avute în vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat.

– Potrivit art. 4 alin.(1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, bonul fiscal emis cu aparatul de marcat electronic fiscal trebuie sa contina cel putin elementele prevazute la acest articol la care se pot adauga orice alte elemente relevante pentru caracterizarea operatiunii efectuate.

Bonul fiscal emis la încasarea ratelor ar trebui sa contina pe lânga elementele prevazute la art.4 alin.(1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si urmatoarele :
– numarul si data facturii cu care au fost livrate bunurile,
– mentiunea rata, precum si suma încasata cu titlu de rata.

RESURSE UTILE PROBLEMA CASE MARCAT – CLICK AICI

Pentru situatiile în care, conform contractului de vânzare cu plata în rate, factura contine mai multe bunuri de folosinta îndelungata, în bonul fiscal în locul elementelor „denumirea fiecarui bun livrat” si „pretul unitar” ar trebui sa se treaca numarul si data facturii si respectiv valoarea totala a sumei încasate.

– Având în vedere prevederile art. 1 alin.(2) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora operatorii economici care intra sub incidenta acestei ordonante au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor, încasarea ratelor pe baza altor documente decât bonul fiscal constituie contraventie potrivit art. 10 din ordonanta sus-mentionata.”

via – http://www.finantearges.ro/