AcasăIntracomunitareProcedura rambursare TVA la importuri si achizitii efectuate in alt stat membru...

Procedura rambursare TVA la importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al UE

Contribuabilii persoane impozabile stabilite în România pot beneficia de rambursarea TVA achitata pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru, principalele aspecte ale procedurii fiind prezentate mai jos.

Bunurile şi serviciile care fac obiectul rambursării TVA

Bunurile şi serviciile achiziţionate pentru care se poate solicita rambursarea TVA sunt: combustibil, închiriere de mijloace de transport, cheltuieli legate de mijloacele de transport, taxe rutiere de acces şi taxa de utilizare a drumurilor, cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public), cazare, servicii de catering şi restaurant, acces la târguri şi expoziţii, alte bunuri livrate şi servicii prestate.

Depunerea solicitării

Rambursarea se efectuează în baza unei Cereri de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite în România – formular 318, care se depune în format electronic la organul fiscal competent din România, până la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Organul fiscal din România va transmite cererea tot electronic statului membru de rambursare, iar solicitantului îi va trimite de îndată o confirmare electronică de primire a cererii.
Cererea se consideră că a fost depusă în condiţiile în care solicitantul a furnizat toate informaţiile/documentele cerute.

Perioada de rambursare

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza însă o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care acestea reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic.
In cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă mai mică de un an calendaristic dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.
In cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la perioada rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.

ATENTIE – Organul fiscal competent din România nu înaintează cererea statului membru de rambursare în cazul în care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se încadrează în oricare dintre situaţiile: nu este persoană impozabilă în sensul TVA; efectuează numai livrări de bunuri sau prestări de servicii care sunt scutite de TVA fără drept deducere; beneficiază de scutirea pentru întreprinderi mici.

Baza legală:
– OPANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA, achitate de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32/15.01.2010;
– pct. 49 indice 1 din HG nr. 1.620/2009 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin HG nr. 44/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927/31.12.2009.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!