Amanarea obligatiilor fiscale de plata – procedura si documentatie

0
94

Legea nr. 363/2009 – link – privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 – link – pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800/24.11.2009, a adus o serie de modificări în ceea ce priveşte regimul amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen.

Iata in cele ce urmeaza cateva precizari cu privire la procedură si documentaţie.

Amânarea la plată se solicită de către contribuabili, în baza unei cereri depuse la organele fiscale competente.

În cazul în care contribuabilii au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, cererea de amânare la plată va fi depusă la organul fiscal competent în administrarea contribuabililor în structura cărora funcţionează aceste sedii secundare.

Concomitent cu depunerea cererii de amânare la plată, contribuabilul solicită şi eliberarea certificatului de atestare fiscală care va cuprinde sumele ce vor face obiectul amânării la plată. În certificatul de atestare fiscală eliberat în vederea acordării amânării la plată se vor menţiona creanţele fiscale principale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii şi neachitate la data eliberării acestuia, precum şi majorările de întârziere aferente acestora.

Cererea de amânare la plată trebuie să cuprindă următoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului: denumirea/numele şi prenumele acestuia, al reprezentantului fiscal/împuternicitului, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum şi numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintă contribuabilul în relaţiile cu terţii;
b) perioada pentru care se solicită amânarea la plată exprimată în luni;
c) suma totală pentru care se solicită amânarea la plată defalcată pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat şi separat, majorările de întârziere aferente acestora. În cazul contribuabililor, care au organizate sedii secundare plătitoare de impozit pe venitul din salarii, acestea se defalcă pe fiecare sediu secundar.

Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România, care au obligaţii fiscale neachitate la termen, pot beneficia de amânare la plată numai dacă acestea desemnează un împuternicit potrivit art. 18 din Codul de Procedură Fiscală.

ARTICOLUL ESTE IN DIRECTA LEGATURA CU ACESTALINK

Baza legală:
– OUG nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457/01.07.2009;
– OMFP nr. 2.321/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de acordare a amânării la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen, administrate de ANAF, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5089/23.07.2008;
– Legea nr. 363/2009 privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800/24.11.2009.

sursa – finantevalcea.ro

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.