MFP vrea sa modifice legislatia in domeniul jocurilor de noroc

0
167

MFP este de parere ca in domeniul jocurilor de noroc, cadrul legislativ în vigoare nu mai corespunde realităţilor economice, tehnice şi mai ales conceptuale, si astfel prin Proiectul de Ordonanţă, Ministerul Finanţelor Publice, propune:

– o delimitare clară, exactă, fară echivoc a categoriilor de jocuri de noroc pentru care Comisia de autorizare a jocurilor de noroc acordă autorizaţie de exploatare a jocurilor de noroc/licenţa de organizare a jocurilor de noroc, cu definiţii reprezentative fiecărui tip de joc,precum si introducerea conceptului de organizator de jocuri de noroc pentru operatorii economici;
– definirea clară şi fără echivoc a elementelor constitutive ale unui joc de noroc, inclusiv a taxei de participare (directă sau disimulată);
– delimitarea categoriilor de jocuri de noroc pentru care se acordă drept de organizare altor agenţi economici si cele pentru care se acordă dreptul exclusiv de organizare Companiei Naţionale „Loteria Română” S.A. (ex. jocuri loto, pariuri mutuale, pariuri în cotă fixă, jocuri specifice activităţii de cazinou, jocurile tip slot-machine, jocurile bingo desfăşurate în săli de joc);
– extinderea regimului de taxare aplicabil organizatorilor privaţi de jocuri de noroc şi asupra Companiei Naţionale „Loteria Română” S.A;
– introducerea licenţei de organizare a jocurilor de noroc (cu valabilitate 5 ani) simultan cu obligaţia deţinerii de autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc (cu valabilitate 1 an), acordate pentru fiecare mijloc de joc sau locaţie, după caz;
– actualizarea taxelor şi modalitatea de taxare anuală pentru acordarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc, precum şi pentru acordarea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc;
– perioada de valabilitate a licenţelor de organizare sau a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc va începe pe data de 1 a lunii următoare celei în care s-a analizat şi avizat favorabil documentaţia depusă de agentul economic si a facut dovada achitării sumelor datorate anticipat;
– obligativitatea din partea organizatorilor de a avea o valoare minimă a capitalului social subscris şi vărsat la data solicitării licenţei;
– exploatarea mijloacelor de joc, numai cu personalul utilizat pe baze contractuale;
– în cazul organizatorilor de pariuri aceştia sunt obligaţi să utilizeze un program informatic independent unic la nivelul societăţii organizatoare;
– controlul tehnic al maşinilor, instalaţiilor, dispozitivelor, meselor de joc şi altor mijloace de joc se exercită de catre Biroul Român de Metrologie Legală, cu excepţia celor pentru care există certificate recunoscute la nivelul Uniunii Europene sau a programelor informatice care nu fac parte integrantă din mijlocul de joc respectiv;
– normele tehnice de verificare utilizate, precum şi tarifele practicate pentru activităţile de control tehnic, efectuat de către Biroul Român de Metrologie Legală, se avizează anual de catre Ministerul Finantelor Publice;
– cuprinderea în cadrul sistemelor de joc slot-machine de sisteme integrate sau adiţionate ulterior acestora (de tip black-box) în măsură să asigure monitorizarea, înregistrarea şi evidenţierea tuturor operaţiunilor de exploatare;
– interdicţia de a se utiliza denumirea de cazinou, casino sau altele asemenea pentru alte locaţii decât cele în care se exploatează acest gen de activitate;
– definirea jocurilor de tip jack-pot si jack-pot extins şi reglementarea acestui gen de activitate;
– definirea clară a atribuţiilor conferite Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc, precum şi atribuţiile conferite acesteia şi sancţiunile pe care le poate aplica;
– reglementarea conditiilor de introducere de mijloace de joc în România şi circulaţia acestora pe teritoriu naţional;
cuprinderea ca infracţiuni a unor fapte si majorarea pedepselor aplicate;
– stabilirea ca infracţiuni a faptelor care privesc reclama, publicitatea sau orice activitate promoţională pentru activităţile şi jocurilor interzise;
– interzicerea jocurilor on-line organizate prin sisteme de comunicaţii de tip internet sau intranet,
interzicerea jocurilor organizate prin intermediul sistemelor de comunicaţii de telefonie;
– interzicerea pariurilor care au ca suport tehnic rezultatele unor concursuri clandestine;
– interzicerea jocurilor tip alba-neagra ale căror rezultate pot fi influenţate prin dexteritatea organizatorului de joc sau a manuitorului mijloacelor de joc;
– interzicerea jocurilor prin care, indiferent de denumirea lor, se propune unor persoane să depună sau să colecteze bani ori să se inscrie pe o listă facându-le să spere câştiguri financiare rezultate din creşterea numărului de persoane recrutate sau înscrise, indiferent cum se realizează această colectare sau înscriere pe liste (ex. jocuri tip piramidal).

Se consideră că, prin introducerea acestor criterii se reglementează un cadru adecvat cerinţelor europene în domeniu, având un impact social pozitiv prin reducerea dependenţei potenţialilor participanţi la joc şi protejarea persoanelor minore.
Noul cadru legislativ va reduce şi numărul de documente solicitate în vederea autorizării şi timpul necesar obţinerii licenţelor.

Proiectul de ordonanţă de urgenţă poate fi consultat pe www.mfinante.ro la secţiunea – Transparenţă decizională:
– proiect – click aici
– nota fundamentare – click aici

sursa

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.