AcasăNewsImplementarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic - amânata pana...

Implementarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic – amânata pana la 01.05.2018 (proiect)

Multumita colegilor de pe grupul – Contabili pe Facebook – va informam ca, pe site-ul oficial al MFP a fost publicat, in data de 27.07.2017 – un Proiect de Ordonanță pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative – ce isi propune in principal modificarea:

– OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
– OUG nr. 91/2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Iata si schimbările preconizate:

• până la data de 31 august 2017, Ministerul Finanțelor Publice modifică și completează în mod corespunzător prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările ulterioare;
• până la data de 31 august 2017, prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului comunicațiilor și pentru societatea informațională, se aprobă procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic;
• până la data de 31 august 2017, prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, se aprobă informațiile conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, după caz, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora;
• începând cu data de 1 februarie 2018, Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu jurnal electronic;
• începând cu data de 1 mai 2018, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal (de generație veche);
• începând cu data de 1 mai 2018, toți operatorii economici care au obligația de a utiliza aparate de marcat potrivit legii, au obligația de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Față de modificările propuse mai sus, MFP precizeaza că acestea au în vedere necesitatea de a evita eventualele dificultăți care pot să apară în procesul de dotare cu noile aparate de marcat, (Ex: indisponibilitatea,la data limită prevăzută de lege pentru dotarea unei categorii de contribuabili, a unor modele de aparate de marcat specifice activităților desfășurate de aceștia), precum și faptul că nu influențează calendarul de implementare,modificările aduse abordării anterioare vizând următoarele aspecte :

• în locul dotării etapizate, pe categorii de contribuabili, se introduce un singur termen limită pentru toți utilizatorii, lăsându-se la latitudinea acestora momentul la care aleg să se doteze cu aparate de marcat, în intervalul octombrie 2017- 01 mai 2018, singura condiție fiind aceea de a respecta termenul de 1 mai 2018;
• data la care se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă pe suport de hârtie, coincide cu data limită până la care utilizatorii au obligația de a se dota cu noile aparate de marcat, respectiv 01 mai 2018;
• se prelungește intervalul de timp în care Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic din cadrul MFP, poate să autorizeze și distribuitori de aparate de marcat electronice fiscale vechi., respectiv 1 februarie 2018.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Având în vedere modificarea prin prezentul proiect de act normativ a termenelor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014, se impune, în vederea corelării, și modificarea unor prevederi cuprinse în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, astfel:

• Se precizează termenul limită până la care își mențin valabilitatea avizele/autorizațiile privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă jurnal, în speță data de 30 aprilie 2018 ;
• Aplicarea unei sancțiuni pentru comercializarea de către distribuitorii autorizați, sau de către unitățile din rețeaua acestora acreditate pentru comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă jurnal, începând cu data de 1 mai 2018.
• Până la data de 1 iunie 2018, prin ordin al președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se aprobă procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și data începând cu care acestea se conectează la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale.

De asemenea,se modifică unele dispoziții privind sancțiunile contravenționale, în sensul:

– contopirii unor contravenții, în scopul punerii în acord a prevederilor legale cu jurisprudența din domeniu;
– reanalizării cuantumului unor sancțiuni contravenționale, din perspectiva gradului de pericol social al faptei săvârșite;
– individualizării unor sancțiuni contravenționale prin raportare la două praguri de semnificație, în scopul asigurării transparenței deciziilor luate de către agentul constatator;
– excluderea, în anumite condiții, a posibilității de a achita pe loc sau în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului- verbal, ori după caz de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii, în scopul de a descuraja operatorii economici să mai repete săvârșirea aceleiași contravenții într-o anumită perioadă de timp.

Motive proiect – Având în vedere faptul că, la această dată se înregistrează un decalaj de peste 3 luni față de calendarul prevăzut de lege pentru implementarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, precum și necesitatea identificării celor mai bune soluții de reglementare a unor aspecte tehnice cu grad mare de dificultate,care se regăsesc la nivelul legislației secundare, se impune revizuirea termenelor de implementare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill


Descoperă mai multe la CabinetExpert.ro - blog contabilitate

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!

Descoperă mai multe la CabinetExpert.ro - blog contabilitate

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura