AcasăReglementari contabileATENTIE - trebuie să se întocmească documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase...

ATENTIE – trebuie să se întocmească documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase în/din sertarul casei de marcat

CONFORM OUG 91/2014text integral – art. 4, alin. (12) – utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligați:

h) – să întocmească documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase în/din sertarul casei de marcat, altele decât cele provenite din încasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amănuntul și a serviciilor efectuate către populație sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului.

CONFORM DISCUTIILOR AVUTE PE CONTURILE NOASTRE DE PE RETELELE SOCIALE – am inteles ca pentru alinierea la aceasta prevedere, fiecare utilizator de casa de marcat ar trebui sa aiba carnet de dispozitii de incasare si carnet de dispozitii de plata, precum si documente justificative pentru evidentierea restului ce se acorda clientului (sume de serviciu).

UPDATE – INFORMARE – cu privire la amenzi casa de marcat 2015 – de la contabil pentru firmele client – CLICK AICI

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Ideea este ca pentru fiecare suma intrata sau iesita din sertar sa se intocmeasca un document. ASTFEL – un exemplu – PENTRU PLATA UNUI FURNIZOR, DESI AVEM CHITANTA DE LA EL, INTOCMIM SI DIPOZITIE DE PLATA (PENTRU SUME IESITE DIN SERTAR). La fel in cazul sumelor virate la banca, la fel in cazul sumelor incasate pentru o factura de livrari (DISPOZITIE DE INCASARE).

INTREBAREA ESTE – dispozitiile de incasare si dispozitiile de plata se opereaza cumva direct in casa de marcat, sau le intocmim pur si simplu ca sa iese soldul (suma reala) din sertar.

UPDATE – EXPERIENTE NOI – DETALIATE PE GRUPUL DE FACEBOOK:

„Ce a cerut antifrauda: a cerut ca totate intrarile si toate iesirile de numerar sa fie batute in casa. A cerut ca pentru toate iesirile de numerar sa existe DP si pe toate intrarile de numerar sa existe DI. Au vrut intocmite pentru toate chitantele de incasari si plati DI si DP. Daca in cursul zilei apar situatii de acest fel se poate scoate o suma de bani pe numele administratorului cu care el sa poata plati chitantele catre furnizori. Deci trebuie facute acele DP si DI ca documente justificative chiar daca ai chitante de la furnizori. „

11 COMENTARII

  1. mi se pare total confuz ce apare mai sus. Consider ca exsita o diferetna majora intre Casa de marcat si Registrul de casa. din casa de marcat nu se fac plati si incasari diverse acestea se fac din Regsitrul de casa. Din casa de marcat sumele sunt transferate in Registrulde case de unde se folosesc pentru plati / incasari / depuneri la banca etc.

  2. cred ca in romania ar trebui sa avem 2 angajati care sa faca hartoagele pentru 1 singur angajat. mori in birocratie.

  3. Daca facem o dispozitie de plata pentru o chitanta primita de la furnizor, asta nu inseamna ca documentul justificativ numit chitanta isi pierde importanta?

  4. Cum se impoziteaza bacsisul in acest moment. Opinia mea este ca se impoziteaza odata ca venit pe societate si odata ca venit salarial cu toate contributiile si impozitul pe salariu.
    Care este opinia dvoastra?
    Multumesc

  5. Aceste DP si DI le punem la sertar si nu le inregistram in contablitate, nu? pt ca de ex daca avem DP ca sa facem o plata la furnizor, avem chitanta de la furnizor….inregistram doar chitanta…. DP e acolo doar ca sa aratam ca am luat bani din casa, nu?
    si ce format au? au format ca DP pe care le inregistram in conta….de ex DP pt aport ca asta trebe inregistrata….sau facem noi ce model vrem?

  6. Este vorba de gestiunea vanzatorului la care teoretic nu trebuie sa umbli pana la scoaterea raportului Z.astfel ca daca un furnizor al magazinului vine si ii cere bani pentru achitarea facturilor nu este suficienta chitanta lasata de acesta trebuie sa faci si o dispozitie de plata pentru banii luati din gestiune si dati catre furnizor, si la finalul zilei faci monetar pe ce suma de bani predai si atasezi raportul Z si dispozitiile de plata astfel ca dispozitiile si monetarul sa dea suma de pe raportul zilnic. E ok ce zic?
    Mai multe hartoage….

  7. Link-ul catre grupul de facebook nu functioneaza. care este numele grupului sa il putem cauta direct pe facebook. Multumesc

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!