AcasăReglementari contabileLegea 34/2015 - atribuții noi pentru administratorul (persoană fizică sau juridică) al...

Legea 34/2015 – atribuții noi pentru administratorul (persoană fizică sau juridică) al asociației de proprietari

Odata cu publicarea in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 172/12.03.2015 a Legii nr. 34/11.03.2015 – pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari – administratorul (persoană fizică sau juridică) al asociației de proprietari are o noua obligatie .

Iata textul de lege.

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Articol unic. — La articolul 36 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 23 iulie 2007, cu modificările ulterioare, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

„g) informarea trimestrială, în scris sau prin poșta electronică, a proprietarilor, membrii asociației de proprietari, cu privire la situația financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări și plăți aferente asociației de proprietari, sub semnătura proprie și contrasemnată de președintele și de cenzorul asociației de proprietari.”

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.

PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR
VALERIU-ȘTEFAN ZGONEA

PREȘEDINTELE SENATULUI
CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON
POPESCU-TĂRICEANU

București, 11 martie 2015.
Nr. 34.

Multumim prietenilor pentru ajutorul dat in furnizarea textelor MO.

11 COMENTARII

  1. Foarte bine ca s-a dat o astfel de lege pentru ca administratorii au mana libera in portofelele noastre,se comporta ca si cum ar fi proprietarii blocului,iar noi locatarii,chiriasii lor.Intrebarea este,daca nu vor sa transmita datele cerute de lege cine-i sanctioneaza? Daca este vorba sa ne adresam comitetului sau presedintelui,stim cu totii cum functioneaza treaba.Imi este teama ca este iar un praf in ochii locatarilor ca si vestitele „Servicii cu asociatiile de proprietari”din cadrul primariilor ,cand se stie cat se fura ,dar diferenta este ca se fura de la noi nu de la stat,ca altminteri s-ar fi infiintat un organ de control si pentru asta.

  2. Rusine ptr. comentariul anterior.
    In asociatii unde nu sunt in functie Adunarea generala, Comitetul executiv si presedintele, administratorul face ce vrea.
    Daca ati pus un hot, sa va fure.
    PROSTILOR, cum ar spune Banciu, asa va trebuie.

  3. mai elegant ar fi daca ar specifica ca: se incepe din 2015/ dar daca a fost un alt administrator care a furat, nu trebuia concret sa se spuna cu continuitate ca in contabilitate, asa se intelege ca pui in brate o hartie si? ce face locatarul cu ea ? le aduna la sfarsit de an? mai tine si el inca o data evidenta?

  4. Nea Rădulescule, cum aberezi atâta ?
    Ia de-aici un exemplu: la o Asociație-mamut cu 460 de membri, în 9 blocuri și 28 de scări, ce se poate face dacă la Adunarea Generală se prezintă cam 30 de proprietari (cam 7% din totalul lor), și nu prea vrea nimeni să fie Președinte, ce poți face, că trebuie ales unul … și alegi pe cine dorește, fără a mai verifica la sânge activitatea lui în domeniu (noi avem, astfel, de 2 ani, o președintă care nu cunoaște nici măcar legile minime din domeniu) ?
    De atunci, nu prea mai putem scăpa de ea, pentru că mai ales pensionarii sunt conservatori. Dar … datorită abuzurilor ei și a incompetenței jenante în materie de legislație, sper că vom reuși la Ad. Gen. de luna următoare (are un proces pe rol în care se poate dovedi netemeinicia motivării trimiterii în judecată a unui proprietar, prin abuz și neglijență în serviciu). Vedeți aici detalii despre caz: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage?topicID=478158
    ALTFEL, E GREU SĂ DEMIȚI UN PREȘEDINTE CARE SE COMPORTĂ DICTATORIAL, ȘI CARE ȘTIE SĂ DISIMULEZE CĂ E CORECT, MAI ALES CĂTRE PENSIONARIII CARE ABIA ÎȘI DUC ZILELE !

  5. Intamplator am dat de aceasta pagina, subscriu la cele spuse de ramy desi si eu am o varsta destul de inaintata, dar inca anar in gandire:).
    HG 400 din 02.04.2003 prevedea reatestarea administratorilor, daca nu ma insel, din 3 in 3 ani. Actauala legislatie a anulat aceasta prevedere ce face ca sa avem administratori, presedinti si comitete executive de asociatii de proprietari de slaba calitate. Cred ca cei in drept ar trebui sa mediteze si sa reintroduca aceasta reatestare dar care sa fie facuta de oameni bine doumentati, altfel vom trai in deviza „la timpuri noi oameni noi cu conditia sa … ramanem tot noi.”

  6. Toate lumea stie cat de incompetenti si delasatori sunt functionarii din primarii de la „Serviciile cu asociatiile de proprietari”.
    Corect ar fi ca legislatia sa impuna verificarea asociatiilor de catre inspectia fiscala din cadrul ANAF.
    Oricum sunt mai bine pregatiti decat functionarii din primarii si sunt la randul lor verificati de catre curtea de conturi an de an asupra modului in care au facut verificarea.
    Si chiar asa, oare de ce curtea de conturi nu verifica activitatea acestor servicii din primarii?

  7. In primul rind cenzori de care nu se vorbeste din asociatie verifica actele lunare dupa care se intocmesc listele intr-o asociatie .Cheltuielile sint plati la furnizori,eventuale reparatii,depuneri in cont curent.Ce facem cu restantierii care justitia nu -i executa ,iar executorii judiciari nu se prea amesteca.Informarea proprietarilor se poate face la cerinta proprietarilor prin cerere oicind.Ce face cu locatarii care nu platesc diferentele dintre factura si consumurile totale transmise,cu cotele de reparatii aprobate,etc?

  8. Ar trebui sa va fie rusine sa faceti asemenea comentarii! Nu va implicati decat daca aveti avantaje! Ganditi pe varianta tipic romaneasca, ca administratia unui bloc, trebuie sa fure! Pariez ca nici unul dintre comentatori nu a citit macar o data legea 230/2007 cu modificarile si completarile ultarioare si cu atat mai putin normele de aplicare, ptk e mai usor sa iei ce iti da televizorul decat sa citesti! De cate ori nu ati observat ca presa interpreteaza orice intru-un mod care incita oamenii!??? Cati dintre voi ati citit macar o data Constitutia Romaniei? Dar alte acte normative? Deci se fac comentarii penibile, pe langa lege si …..multa mahala! Daca ati citi legislatia, ati sti ca instanta va apara drepturile daca stiti sa cereti! Asa ca …..cititi… nu ascultati si priviti, degeaba, la tv…!!!

  9. Domnule Traian, administratorii au fost atestati odata. Dumneavoastra terminati liceul din 3 in 3 ani? Sau facultatea o reluati din 3 in 3 ani? Dar presedintii, comitatul executiv si cenzorii ce fel de atestat au?……. Nu au habar de nici un fel de legislatie. Cenzorul trebuie sa aiba doar studii medii si nu i se cer notiuni de contabilitate. Dar el nu are habar sa verifice listele de intretinere. Multi au studii medii si nu inteleg nimic daramite sa mai si verifice ceva. Presedintii iau decizii paralele cu legislatia iar in comitetele executive intra tot felul de indivizi care nu stiu nimic nici despre legea 230 nici despre codul muncii, nici fiscalitate. Cu acestia ce facem????????????? Degeaba stie administratorul ca nu are cu cine discuta. Legile se aplica dupa ureche. Nu ar trebui sa fie niste criterii de alegere a presedintilor, membrilor comitetului executiv si mai ales cenzorilor?

  10. Eu am fost implicat in multe probleme de asociatie. Am fost administrator-neatestat de bolovani in domeniu, am fost cenzor (presedinte) si presedinte de asociatie infiintata de mine si atestata juridic.
    Cele scrise mai sus sunt idiotenii! Nu priviti din exterior persoanele ci preciza-ti ce conditii trebuie sa indeplineasca cei implicati, in special cenzorii. Multi sunt cu studii economice liceale sau superioare si experienta in domeniu. Asa sunt la noi.F. Multi administratori, sunt cu valul, atestati la cateva zile de cursuri sau/si bani de studii si nu cu studii de specialitate si superioare. DE CE MUCEA PROFESORI DE LA PRIMARIE, TREBUIE SA PREDEA SI SA ATESTE UN ECONOMIST CU EXPERIENTA CARE POATE FI ADMINISTRATOR? O LEGE DE CACAT! Iar acestia vor fi verificati la bloc, de „MARE GRESEALA”. alesi de neica nimeni, in stiinta administratiei si economic, dar buni de scandal!

  11. Total de acord cu comentariile facute de Aura si Ileana. As mai adauga ceva. Nici un Presedinte nu este imputernicit de Instanta Judecatoreasca. Astfel el nu poate reprezenta Asociatia cu furnizorii si nu poate incheia contracte . Un restantier mare a pus pe tapet Instantei acest aspect si toate semnaturile Presedintelui pe toata perioada de 3 ani au fost anulate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!