AcasăSalarizareObligatiile angajatorilor participanti la sistemul public de pensii

Obligatiile angajatorilor participanti la sistemul public de pensii

Angajatorii sunt persoanele juridice sau fizice care angajeaza personal salariat si care participa in conditiile legii la sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale. Astfel, angajatorii participanti la sistemul public de pensii au urmatoarele obligatii fata de CNPAS:

– sa retina din salariu si sa vireze lunar contributia individuala de asigurari sociale;
– sa calculeze si sa plateasca lunar contributiile de asigurari sociale;
– sa respecte termenele de plata a contributiilor;
– sa depuna in banca contributiile datorate o data cu documentatia pentru plata salariilor;
– sa calculeze, sa evidentieze si sa urmareasca plata majorarilor de intarziere;
– sa asigure evidenta contribuabililor si a contributiilor pe baza codului numeric personal;
– sa depuna declaratia lunara privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre BASS;
– sa respecte termenele de depunere lunara a declaratiilor privind evidenta nominala a asiguratilor si aobligatiilor de plata catre BASS;
– sa depuna, in conditiile legii, declaratia rectificativa privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat;
– sa stabileasca locurile de munca cu conditii deosebite si/sau speciale;
– sa depuna cererea de pensionare impreuna cu actele doveditoare pentru persoanele prevazute in Legea nr. 19/2000 la art. 5, alin. (1), pct. I, II si III, in termen de 90 de zile de la data indeplinirii conditiilor de pensionare, la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla domiciliul asiguratului.

sursa – http://www.cnpas.org/

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!