AcasăGeneralrezumat - OG nr. 47/2007

rezumat – OG nr. 47/2007

Modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

Cazurile de nerespectare a legislatiei financiar-fiscale pot fi facute publice prin mass-media.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2008 declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal, in conditiile legii, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2008 impozitele si contributiile aferente veniturilor din salarii, precum si impozitul retinut la sursa se platesc astfel:
a) trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de catre contribuabilii persoane juridice platitoare de impozitul pe veniturile microintreprinderilor, asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, precum si de catre persoanele fizice care desfasoara activitati independente;
b) semestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului, de catre asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, cu exceptia institutiilor publice.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2008:
Debitorii vor efectua plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, intr-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru obligatiile datorate bugetului de stat si a unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru celelalte obligatii de plata.

Pentru contribuabilii care platesc integral si la termenele prevazute de lege obligatiile fiscale si care nu au alte obligatii fiscale restante, prevederile pot aplica pentru plata obligatiilor fiscale incepand cu cele aferente lunii septembrie 2007.

Modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Exceptarea obligari utilizarii aparatelor de marcat electronice :
-serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate
-livrarile de bunuri la domiciliu efectuate de unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
Nu mai sunt exceptate de la utilizarea aparatelor de marcat electronice
– vanzarea bunurilor de folosinta indelungata, definite potrivit legii;
– vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral cu numerar si/sau substitute de numerar;
– vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii bunului sau prestarii serviciului.
-activitatile economice desfasurate in mod independent de persoanele fizice autorizate potrivit legii
Agentii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) din O.U.G. nr.28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare nu mai au obligatia ca lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, sa predea organului fiscal teritorial raportul memoriei fiscale pe perioada de raportare (alin.10 al art.4 se abroga)

Modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal
Prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatoriu si in urmatoarele situatii:
– la cesiunea partilor sociale sau a actiunilor de catre noii asociati sau actionari;
– la numirea de noi reprezentanti legali, precum si la cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul efectuarii majorarii de capital social de catre noii reprezentanti legali, asociati si actionari.
Obligatia prevazuta mai sus este indeplinita in situatiile prevazute la cele doua alineate prin transmiterea, in format electronic, a informatiilor din cazierul fiscal al contribuabililor de Ministerul Economiei si Finantelor Oficiului National al Registrului Comertului, la solicitarea acestuia, in termen de 8 ore.
Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.
Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face de indata, in prezenta contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.

4 COMENTARII

  1. O mare cretinitate, ca de altfel mare parte din legislatia romaneasca. Nu stiu insa la ce ne-am putea astepta tinand cont de faptul ca mare parte din ministere sunt conduse de neaveniti (sa nu le spun altfel). Doar daca-i privim si ne dam seama pe loc de faptul ca sunt dobitoci.

  2. Buna ziua
    Va rog sa ma ajute cineva cu un raspuns clar:
    – pentru o activitate de transport si vanzare butelii aragaz catre centre de vanzare (persoane fizice sau juridice) cu care s-au incheiat contracte de vanzare la termen, pentru care se elibereaza factura sau aviz in momentul livrarii , banii incasandu-se cu eliberarea chitantei la termen, atunci cand punctul de vanzare vinde buteliile catre oameni.
    – mentionez ca astfel de centre sunt in numar de 600 si ele se tot muta de la o persoana la alta dupa caz
    – trebuie sa dotez toate centrele cu case de marcat?, eu emit de fiecare data factura si chitanta, nu am cum sa ma sustrag de la inregistrarea veniturilor.
    – si sa zicem , daca dotez toate centrele cu case de marcat si la luna reziliez contractul din motive(ca nu mai este nimeni acasa sa vanda, ca pleaca in afara etc), voi sta tot timpul pe usile fiscului sa modific adrese?

    Va rog mult dati-mi un raspuns sau o indrumare.
    Imi este imposibil sa dotez atatea centre cu case de marcat.
    Si de obicei aceste centre sunt la pensionari acasa, ei au acest timp liber de a sta la dispozitia oamenilor sa vanda butelii.

  3. bun rezumatul og 47/2007, darrr nu mi e clar,
    1/ agentii economici, care au obiect de activitate „prestari servicii”, trb sa detina amef ?
    incaseaza facturile emise cu chitantza – si de acum incolo e oblig amef ?
    2/ nu sunt exceptate nici „activ desfasurate independent de pers fizice autorizate” – probabil ca meseriasii…
    sanatate si voie buna

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!